Synspunkter

Her kan du læse om Anne Rosa Simonsens synspunkter i ”Drop frugtbarhedskampagnen”.

Københavns kommunes fertilitetskampagne er dårlig

Københavns Kommune har lavet en fertilitetskampagne, men ifølge Simonsen skal kommunen ikke blande sig i borgernes fertilitet med en kampagne (fertilitet = menneskets frugtbarhed, evne til at få børn). Hun beder kommunen  blande sig udenom:

Indtil da må I gerne blande jer uden om vores kønscellers aktuelle tilstand og holde jer til de gode cykelråd.

Kampagnen er af flere forskellige årsager dårlig, og den virker ikke efter hensigten.

Kampagnen rammer de forkerte

Fertilitetskampagnen fra Københavns Kommune rammer ifølge Simonsen de forkerte. Den rammer nemlig alle, men den burde være målrettet de unge:

For det første bliver man talt (ned) til af friskfyragtige forplantningsjokes med et budskab, der burde være rettet mod en specifik gruppe af borgere. Nemlig de unge. Når I plastrer gadebilledet ind i frugtbarhedspropaganda, taler I også til dem, der bærer en sorg over at være barnløs […]

Kampagnen er en påmindelse om, at fertiliteten falder kraftigt med alderen, og den kan ses som en opfordring til at få børn tidligere. Men kampagnen når ud til alle, fordi den er på gaderne. Den når derfor også ud til dem, som er kede af det, fordi de ikke kan få børn. Det er en fejl ved kampagnen.

Aggressiv og personlig

En anden fejl ved kampagnen ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind