Den diskuterende del

På denne side giver vi dig hjælp til, hvordan du kan skrive den diskuterende del i din debatterende artikel om den litterære kanon.

Præsenter konteksten for diskussionen

Det giver ofte god mening at indlede den diskuterende del med en kort præsentation af konteksten for den relevante samfundsdebat. I dette tilfælde kunne du fx kort opridse hvad konceptet bag litteraturkanonen er, og derefter komme lidt ind på den debat om kanonen, som har hersket i nyere tid. 

Som det også bliver antydet i flere af teksterne (fx Hesseldahl l. 11-18), har debatten om litteraturkanonen kørt i to forskellige spor. Dels har man diskuteret, om selve konceptet med en centralt defineret litteraturkanon overhovedet gav mening, og dels har man diskuteret, hvorvidt det er problematisk - og måske endda et udtryk for diskrimination - at kanonforfatternes kønsfordeling er så skæv. I de senere år er det nok særligt det sidstnævnte punkt, som har fyldt meget i debatten, fordi der i det hele taget er kommet mere opmærksomhed på kønsdiskrimination i forskellige dele af samfundet. 

Stil Cathrine Rygaard Rasch’s og Morten Hesseldahls synspunkter og argumenter op overfor hina

...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind