Skagenfood | Virksomhedsanalyse | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 14
  • 3161
  • PDF

Skagenfood | Virksomhedsanalyse | Afsætning A

Virksomhedsanalysen af Skagenfood kommer omkring 9 forskellige teoretiske områder, som fx virksomhedstype, branchen, målgruppe, de 4 p'er, omverdensmodellen og SWOT analysen.

Opgaven er skrevet i 2015.

Elevens kommentar

Mere fyld på SWOT-analysen.

Indhold

1. Redegør for hvilken virksomhedstype Skagenfood er?
2. Redegør for de markeder Skagenfood arbejder på?
3. Hvilken branche tilhører Skagenfood?
4. Beskriv målgruppen som Skagenfood henvender sig til?
5. Redegør for hvordan Skagenfood anvender de 4 P'er?
6. Lav en omverdensanalyse for Skagenfood? Hvilke forhold påvirker Skagenfood mest? Kan virksomheden tilpasse sig disse?
7. Redegør for Skagenfoods ide. Lever ideen op til de krav, vi stiller til ”den gode ide”?
8. Find Skagenfoods kernekompetence og vurder om denne/disse har værdi for kunden/målgruppen?
9. Gennemfør en SWOT-analyse for Skagenfood? Hvad kan Skagenfood udlede af denne analyse? Er der særlige forhold i analysen, som du vil henlede virksomhedens opmærksomhed på?
10. Bilag

Uddrag

1. Redegør for hvilken virksomhedstype Skagenfood er? (Ken)

Skagenfood er en detailvirksomhed, da de sælger et fysisk produkt (fødevarer) som de leverer direkte ud til deres kunder. Kunderne kan bestille deres ordre via Skagenfoods webshop, og derfor må man betegne Skagenfood som en detailvirksomhed.

2. Redegør for de markeder Skagenfood arbejder på? (Ken)

Skagenfood arbejder først og fremmest på konsumentmarkedet (B2C),da kunderne er private forbrugere som har til formål at dække deres eget behov . Derudover kan man så sige at Skagenfood arbejder på konsumentmarkedet, da de sælger deres varer gennem en webshop, hvor kunderne kan bestille de varer de nu ønsker, som vi har nævnt.

Skagenfood opererer kun på det danske marked lige pt, men de har planer om at udvide Skagenfood til nærmarkederne da de er i vækst. Deres blik er rettet mod Nordtyskland, da de allerede har fået henvendelser fra aktører i Tyskland. Hvis Skagenfood kan opbygge et stærkt brand i Nordtyskland, så er fremtidsudsigterne gode for at udvide i hele Tyskland, men også til andre dele af Europa rigtig gode.

Storbyerne er det marked, som er mest betydningsfuldt for Skagenfood. Tilstrømningen af folk til byerne i de sidste år er steget markant, og da over halvdelen af verdens befolkning befinder sig i storbyer opererer Skagenfood på et marked, som er i markant vækst, og derfor er der en mulighed for at der kan blive skabt et stort brandt.

E-handel markedet er en af de markeder, som Skagenfood også opererer på. E-handel er et marked, som er i øget vækst. På et år fra 2013-14 er e-handlen steget med 15%, men også handel med... Køb adgang for at læse mere

Skagenfood | Virksomhedsanalyse | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.