Virksomhedsanalyse af Tiger | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 8
  • 1776
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Tiger | Afsætning A

Her finder du en virksomhedsanalyse af butikskæden Tiger. Opgaven besvarer tre forskellige spørgsmål, som omfatter købsadfærden for virksomhedens målgruppe, virksomhedens brug af produktparameteren i deres marketingmix samt en analyse af konkurrencesituation på det marked, hvor Tiger befinder sig.

Opgaven er skrevet i 2016.

Indhold

1. Redegør for købsadfærden for TIGER's målgruppe.
2. Redegør for produkt parameteren med udgangspunkt i TIGER
3. Foretag analyse af konkurrencen på det marked TIGER befinder sig

Uddrag

2. Redegør for produkt parameteren med udgangspunkt i TIGER
I produktet indgår elementer, som emballage, sortiment, kvalitet og mærke.

Klassifikation af produkt
Produkt kan opdeles i kortvarige- og langvarige produkter. I TIGER sælger de både kortvarige- og langvarige produkter, de kortvarige produkter kunne fx være madvarer som is. De langvarige produkter kunne fx være udvalgsvarer som kogebøger, læsebriller og porcelæn.

I TIGER sælger de daglige fornødenheder, udvalgsvarer og varer som kunderne ikke kender.

Emballage
TIGER sælger produkter, som både er af deres eget mærke ”TIGER”, men de sælger også produkter fra andre mærker. Deres emballage er meget enkelt, og det fremhæver ...

---

3. Foretag analyse af konkurrencen på det marked TIGER befinder sig

Konkurrencetragtmodellen
Konkurrencetragtmodellen bruges til at skelne mellem de produkter, som virksomheden er i konkurrence med.

Tager man udgangspunkt i TIGER's Læsebriller, er de i snæver konkurrence med andre billige læsebriller, fx Harald Nyborgs læsebriller KilborryCari til 29 kr. Disse produkter identificere forbrugerne næsten identiske efter deres opfattelse.

Lidt længere henne i tragten finder vi samme produktkategori; altså læsebriller. Her et det de dyre brille mærker, som er også er i konkurrence med de billige.

Dernæst finder vi samme behov; behovet for briller. Det kunne fx være ... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Tiger | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.