Præsentation af Carlsberg A/S

  • HHX 1. år
  • Virksomhedsøkonomi A
  • 10
  • 4
  • 851
  • PDF

Præsentation af Carlsberg A/S

En grundig præsentation af Carlsberg A/S i VØ A.

Denne opgave er lavet i faget virksomhedsøkonomi på A niveau, og vi fik til opgave at give en grundig beskrivelse af Carlsberg, som giver alt den basale viden der er nødvendig at vide omkring Carlsberg.

Bemærk: Ingen analyser - kun redegørende!

Uddrag

HISTORIE
Carlsberg A/S blev grundlagt i 1847 af brygmester J. C. Jacobsen. Hans søn lejede en del af hans fars bryggeri, og døbte det Ny Carlsberg. I løbet af 10 år, solgte Carls Ny Carlsberg mere end hans fars gamle Carlsberg, og det medførte at i år 1906 gik Ny Carlsberg og Gamle Carlsberg sammen og dannede Carlsberg Bryggeriet.

FORRETNINGSMÆSSIGE AKTIVITETER
Carlsberg er verdens fjerde største bryggeri, og deres hovedaktivitet ligger inden for international ølbryggeri. Deres kernekompetence er øl, men på nogle af deres markeder afsætter de også læskedrikke, cidere mv.

MISSION & VISION
Carlsberg har mission der lyder på, at de vil skabe værdifulde oplevelser for både deres forbrugere og deres kunder.
Carlsbergs vision er at være kommercielle med alt hvad de gør.
De stræber mod at være både ambitiøse, innovative, ærlige og ansvarlige.

MARKEDER
Carlsberg opererer mest fokuseret i Nord- og Vesteuropa, Østeuropa og i Asien.
De markeder de opererer i, som ikke ligger i en af de tre ovennævnte verdensdele, og hvor de ikke selv har bryggerier i, kommer de ud til gennem eksport og licensaftaler med andre bryggerier der ligge i ..... Køb adgang for at læse mere

Præsentation af Carlsberg A/S

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.