SRP om Coca Cola i Afsætning A og Dansk A

  • HHX 3. år
  • SRP (Afsætning A, Dansk A)
  • 12
  • 22
  • 7244
  • PDF

SRP om Coca Cola i Afsætning A og Dansk A

Studieretningsprojekt (SRP) om virksomheden Coca Cola Company med Afsætning A som hovedfag og Dansk A som bifag.

Projektet indeholder en beskrivelse af Coca Colas overordnede strategier og mål, en analyse af Coca Colas anvendelse af promotionparametre, en reklameanalyse af en trykt reklame og en vurdering af Coca Colas fremtidige promotionstrategi samt et forslag til en promotionkampagne på det danske marked.

Studienets kommentar

Bemærk: Bilagene er forsvundet, men det meste kan uden problemer findes ved søgning på Google
Du kan også få hjælp til dit Studieretningsprojekt i SRP-bogen. Her guider vi dig i alt fra emnevalg og faglige metoder til opbygning af opgaven.
Få den bedste hjælp til SRP med SRP-bogen.

Indhold

Indledning
Overordnede mål
Vækststrategier
Konkurrencestrategier
Promotionparametrene
Reklameanalyse
Coca Cola Zero reklame
Fremtidige vækststrategier
Fremtidig konkurrencestrategi
Fremtidig Promotionstrategi
Forslag til Promotionkampagne på det danske marked
Promotionkampagne
Konklusion
Abstract
Kildeliste

Uddrag

"Indledning:
Den 8. maj 1886 i Atlanta, opfandt apotekeren John Styth Pemberton Coca Colaen. John fandt hurtigt ud af at Coca Colaen smagte anderledes og godt, og at mange mennesker i området efterspurgte den. John var ikke en særlig god forretningsmand, men han gav Coca Cola Company livsgnisten, som hans efterfølgere gjorde til verdens mest kendte varemærke, med en brandværdi på 44 mia. USD i 2007.

Derudover er Coca Cola Company verdens største læskedrikvirksomhed og er markedsleder i de fleste lande. Allerede i 1895 blev Coca Colaen solgt over hele USA og i 1939 kunne den købes i hele 44 lande.

Virksomhedens promotion har i årenes løb udviklet sig eksplosivt fra håndmalede skilte i butikkerne i byen Atlanta i 1886, til de enorme summe som, virksomheden i dag investerer på reklame, sales promotion, on-line markedsføring mm.

På baggrund af min beskrivelse af Coca Colas nuværende overordnede mål og strategier, vil jeg foretage en analyse af virksomhedens anvendelse af promotionparametre. Endvidere vil jeg i analysen indarbejde en reklameanalyse af en trykt reklame fra promotionkampagnen for Coca Cola Zero.

Til denne analyse vil jeg bruge analyseredskaber fra dansk A, afsætning A samt markedskommunikation C. Til sidst vil jeg vurdere virksomhedens fremtidige promotionstrategi og komme med mit eget forslag til en promotionkampagne på det danske marked."... Køb adgang for at læse mere

SRP om Coca Cola i Afsætning A og Dansk A

[39]
Bedømmelser
  • 15-11-2009
    Rigtig god opgave til inspiration om Coca Cola koncernen. Opgaven indeholder også en kildeliste, hvor der kan hentes inspiration til gode kilder.
  • 03-12-2010
    En fantastisk opgave som er utrolig god til brug af inspiration! Kan klart anbefales!
  • 12-12-2014
    lækkert det kan bruges mange tak
  • 31-01-2014
    opgaven i sig selv er okay god, kunne godt trænge til lidt mere finskrivning men ellers et okay udgangspunkt opgaven hjalp mig med at sætte tingene i overskuelig rækkefølge.