SOP om Coca Cola med Analyse af Reklame i Dansk og Afsætning
SOP om Coca Cola med Analyse af Reklame i Dansk og Afsætning
SOP om Coca Cola i fagene Dansk A og Afsætning A. Opgaven indeholder en reklameanalyse af Coca Cola som bliver sammenlignet med Pepsi Cola.
Studienets kommentar
Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.
Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.
Indhold
Forside 1
Titelside 2
Indholdsfortegnelse 3
Abstract 5
Problem statement 5
Approach 5
Results 5
Conclusions 5
Indledning 5
Coca Colas historie 6
Coca Cola Danmark 7
Coca Colas markedsføringsstrategi 7
Coca Colas konkurrenter 8
Coca Colas vækststrategi 9
Pull strategi 9
Coca Colas målgruppe 10
Målgruppestrategi 10
De 4 P'er 10
Produktlivscyklus af et Coca Cola produkt 11
Coca Colas mission 12
Analyse af en Coca Cola Zero reklamefilm 13
Præsentation af reklamen 13
Referat af reklamen 13
Indholdsanalyse af reklamen 14
Reklamens budskab 16
Reklamekneb som bliver brugt i reklamen 16
Reklamens målgruppe 17
Vurdering af reklamen 17
Perspektivering til en Pepsi Max reklame 18
Kort referat af reklamen 18
Kort indholdsanalyse 18
Reklamens målgruppe 19
Konklusion 20
Coca Cola Zeros anvendelse af promotionsformerne 20
Reklame 20
Sales promotion 21
Public relation 21
Personligt salg 21
Direct marketing 22
Online markedsføring 22
Reklamefilmenes rolle i markedsføringen 22
Pepsis brug af reklamefilm i markedsføringen 22
Konklusion 23
Litteraturliste 25
Uddrag
"Jeg har valgt at skrive om selskabet Coca Cola. At arbejde med så stor en virksomhed ville virke meget uoverskueligt, så derfor har jeg været nød til at finde de ting, som jeg føler, er vigtige at komme ind på. Først vil jeg analysere virksomheden Coca Cola, her vil jeg komme ind på deres historie, og jeg vil også kigge på Coca Cola Danmark.
Derefter vil jeg komme ind på Coca Colas markedsføringsstrategier, hvor jeg vil kigge lidt på deres konkurrenter, deres vækststrategi, deres målgruppe, deres mission og så vil jeg lave en PLC-kurve over et Coca Cola produkt.
Derefter vil jeg lave en dansk-faglig analyse af en reklamefilm kaldet ”The Break Up” fra Cola Cola Zero. Her vil jeg først præsentere reklamefilmen, hvorefter jeg vil analysere indholdet, kigge på budskabet, målgruppen og så vurdere reklamen efter min egen mening.
Til sidst vil jeg sætte reklamen op imod en Pepsi Max reklame, hvor jeg vil lave en lille kort analyse af den reklame, og til sidst lave en konklusion om de to reklamer.
Herefter vil jeg kigge på Coca Colas anvendelse af promotionsformer i deres markedsføring af Coca Cola Zero. Der vil jeg så specielt kigge på reklamefilmenes rolle i markedsføringen af Zero. Næst sidst vil jeg sammenligne dette med Pepsis brug af reklamefilm i deres markedsføring.
Til slut vil jeg så lave en konklusion, hvor jeg vil forsøge at sammensætte alle de ting, som jeg er nået frem til i det."... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind