IKEA - eksterne forhold, købsadfærd m.m. | Afsætning B

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 10
  • 2274
  • PDF

Virksomhedsanalyse: IKEA - eksterne forhold, købsadfærd m.m. | Afsætning B

Opgaven indeholder en analyse af IKEA, som bl.a. kommer ind på eksterneforhold, købsadfærd.

Opgaven er skrevet i 2011.

Indhold

Opgave 1: Analyse af IKEAs interne og eksterne forhold. Side 2-5
Opgave 2: Analyse af købsadfærden ved køb af IKEAs produkter. Side 6-7
Opgave 3: IKEAs nuværende vækststrategi(er) og konkurrencestrategi, samt fremtidige strategier. Side 8.
Opgave 4: Segmentering af markedet for IKEAs møbler, samt forslag til valg af målgruppe og fremtidspositionering. Side 8-10

Uddrag

Analyse af værdikæden
Virksomheden skaber størst mulig nytteværdi for kunderne, ved at fremstille produkter i god kvalitet til lave priser. Derudover skaber det også stor nytteværdi for kunderene, hvis produkterne kan fås i et stort udvalg af farver, samtidig med at de har et funktionelt design. Produkterne bør også kunne differentieres så det bliver vanskeligt for andre virksomheden at substituereret disse.

IKEA lægger meget vægt på at producerer produkter med lave omkostninger, mens de stadig er produceret med et flot design og i god kvalitet. IKEAs promotion forekommer både på TV, internettet og i deres eget katalog, som er virksomhedens vigtigste markedsføring. IKEA har også et godt og velkendt image, hvilket gør det nemmere for virksomheden at sælge sine produkter til... Køb adgang for at læse mere

IKEA - eksterne forhold, købsadfærd m.m. | Afsætning B

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til IKEA - eksterne forhold, købsadfærd m.m. | Afsætning B.