IKEA aflevering

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 10
  • 2191
  • PDF

IKEA aflevering

Denne opgaver indholder: omverdensanalyse, værdikæde, S.W.O.T, SOR-model samt en segmentering samt en besvarelse om hvilke strategier IKEA skal benytte sig af i fremtiden.

Lærers kommentar

Rigtig fin opgave med fyldige besvarelse, opg. skal besvares lidt mere grundigt for at ramme et 12-tal.

Uddrag

Omverdens model:


Den afhængige omverden:
Kunder – De fleste hjem rundt om i Danmark er indehaver af har møbler fra IKEA.
Forhandlere – Der er 4 IKEA varehuse i Danmark (Gentofte, Tåstrup, Århus & Odense). I alt er der 285 IKEA varehuse i verden.
Konkurrenter – Er dem der producere de samme boligartikler. Og det kunne være firmaer så som: Idé møbler, Daells bolighus og Ilva osv.
Leverandører – deres leverandør er dem som fremstiller de materialer som IKEA bruger til at udvikle deres møbler.
Der er 1350 leverandører i 50 forskellige lande. Deres 5 største leverandør lande er Kina med 22 %, Polen med 16 %, Italien med 8 %, Sverige med 6 %, Tyskland med 6 %

Den uafhængige omverden:
Befolkning (Demografi) – Har blandt andet noget at gøre med befolkningens størrelse og den aldersgruppe virksomheden henvender sig til. IKEA fokusere meget på at være de billigste og henvender sig til unge familier der ikke har råd eller bare ikke vil give så meget for inventar.
Økonomi – Den økonomiske udvikling i landet, har stor indflydelse ... Køb adgang for at læse mere

IKEA aflevering

[6]
Bedømmelser
  • 09-12-2016
    fyldt med stavefejl, meget brgrænset i analysen med henblik på at der meget fokus på deres hjemmeside og dens funktioner.
  • 26-05-2011
    Givet af HHX-elev på 1. år
    Den er go'-........................................
  • 02-12-2013
    super god opgave du har lavet
  • 29-04-2012
    Rigtig god opgave, den kan sagtens bruges :)