Hilti - Case i afsætning - Omverden, strategisk planlægning mm.

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 8
  • 2551
  • PDF

Hilti - Case i afsætning - Omverden, strategisk planlægning mm.

En opgave om firmaet Hilti i Afsætning, hvor følgende case bliver behandlet:

Spørgsmål 1: Redegør for hvilket marked og delmarked Hilti sælger sine produkter til?

Spørgsmål 2: Analyser de relevante forhold i Hiltis omverden der påvirker virksomheden?

Spørgsmål 3: Redegør for hvad der forstås ved strategisk planlægning?

Spørgsmål 4: Analyser gennem relevante modeller Hiltis interne forhold og fastlæg også deres kernekompetence ?

Lærers kommentar

Rigtig god opgave, gode argumenter + flot SWOT-analyse

Uddrag

Spørgsmål 1: Redegør for hvilket marked og delmarked Hilti sælger sine produkter til?
Der findes to former for hovedmarkeder, B-2-C(business to consumer), her er der tale om et marked som omfatter alle de personer og hustande der efterspørger produkter og tjenesteydelse til ens eget forbrug. Consumer betyder også på dansk forbruger. Konsumentmarkedet appeller kun til private købere og ikke virksomheder som Super Gross eller Bilka. B-2-B er det andet marked, business to business. Her er der tale om hvor virksomheder handler med hinanden. B-2-B markedet kan opdeles i tre delmarkeder:
Det industriellemarked – omhandler om indkøb af varer der indgår direkte eller indirekte i fremstillingen af virksomhedens produkter... Køb adgang for at læse mere

Hilti - Case i afsætning - Omverden, strategisk planlægning mm.

[2]
Bedømmelser
  • 23-10-2015
    super fint, kommer omkring de ting du skal
  • 06-05-2014
    ikke så dårlig bare fint nok