Virksomhedsanalyse: Jysk

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 4
  • 1303
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Jysk

Analyse af Jysk A/S

Opgaven er skrevet i 2010.

Indhold

Indledning
Afhængige omverden/nærmiljø + uafhængige omverden/fjernmiljø
Hvilke behov og motiver
Oplevet risiko
Forslag

Uddrag

Indledning:
Lars Larsen åbnede sin første butik i 1979, med navn Jysk sengetøjslager, som i år 2001 skiftede navn til bare JYSK. JYSK er en dansk butikskæde, der sælger bl.a. Sengetøj, madrasser, møbler, boligindretning. JYSK er den største danske detailhandelssucces i udlandet og dækker i dag over en koncern med over 1650 butikker i 34 lande. Målet har altid været at skabe en international og førende butikskæde, og i dag er JYSK en altid været at skabe en international og førende butikskæde, og i dag er JYSK en international koncern med 15.000 medarbejdere og en omsætning på cirka 16 milliarder kroner. Lars Larsen der ejer Jysk er i dag en af Danmarks rigeste mænd.

---

4) Hvilke behov og motiver:
Det nederste trin i behovspyramiden viser de ting en menneske først og fremmest vil forsøge at få opfyldt, som også er en betingelse for at overleve. Det er indtagelse af føde, vand, luft, men også behov for søvn, fysisk bevægelse og mm. Først når dette behov er dækket, kommer behovene på næste trin.
Men det er ikke nok at de fysiske behov er dækket. Man ønsker også en vis tryghed. Tryghed både med hensyn til opfyldelse af de fysiske behov og tryghed i tilværelsen. For at kunne trives og udvikle sig, har mennesker behov for at føle sig trygge. Social og økonomisk tryghed i en familie i stabile rammer og i et samfund, der giver beskyttelse mod sult og kriminalitet. Dette behov er specielt stærkt hos... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse: Jysk

[3]
Bedømmelser
  • 12-12-2011
    rigtig god opgave. Kunne helt klart bruges.
  • 27-11-2013
    rigtig god opgave. hjalp med omverden
  • 17-01-2012
    Givet af HHX-elev på 1. år
    rigtig god............