Målgrupper for Vero Moda

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 5
  • 2470
  • PDF

Målgrupper for Vero Moda

Besvarelse af opgaver om Bestseller / Vero Moda. De 3 spørgsmål besvares:

1) Du bedes komme med en beskrivelse af Vero Modas primære målgruppe

2) Du bedes redegøre og vurdere hvilke vækststrategier Bestseller / Vero Moda vil anvende

3) Med udgangspunkt i dine svar bedes du diskutere Bestseller / Vero Modas internationaliseringsproces, herunder Bestsellers markedsudvælgelsesmetode.

Lærers kommentar

Den var ok. Men nogle steder kunne den godt blive uddybet noget mere.

Uddrag

I min aflevering vil jeg først komme ind på en beskrivelse af virksomhedens primære målgruppe, og for at finde ud af det, så bruger jeg en række modeller og teori fra kapitel 16. I opgave 2 hvor jeg skal redegøre og vurdere vækststrategier, da vil jeg også bruge en række modeller, men de er fra forskellige kaptiler. I den sidste opgave vil jeg diskutere Bestsellers internationaliseringsproces. Til denne opgave vil jeg også bruge noget teori og nogle modeller.

1)
Når en virksomhed vil finde deres målgruppe, så er det ikke bare noget de lige gør. Valget af målgruppen omfatter en lang proces, som virksomheden skal udføre. Bestseller er en bred virksomhed, derfor har jeg valgt at tage udgangspunkt i Vera Moda's målgruppe, da det også er dem den udleverede artikel handler om.
Hvis vi ser på fig. 16.1 side 454 i bogen, så er det den model vi skal bruge. Ved at bruge denne model, så finder vi frem til hvem Vera Moda's målgruppe er. Den første cirkel, som er konsumentenheden, omfatter alle personer som er i stand til at bruge produktet, og som kan opfylde de økonomiske, tekniske og fysiske muligheder. I Vera Moda's tilfælde vil det være kvinder som er konsumentenheden. Da mænd ikke går i deres tøj, og Vera Moda er heller ikke et børnemærke... Køb adgang for at læse mere

Målgrupper for Vero Moda

[1]
Bedømmelser
  • 07-05-2012
    Fornuftigt sammensat og velskrevet opgave.