Analyse af brandet ONLY i Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 5
  • 1743
  • PDF

Analyse af brandet ONLY i Afsætning A

Opgave i Afsætning A med en analyse af virksomheden og brandet ONLY.

Opgaven indeholder svar på 3 spørgsmål.
En redegørelse for ONLY's målgruppevalg. En analyse af ONLY's marketingmix samt en vurdering af de 2.

Lærers kommentar

Spm 1+2 er på et meget højt niveau
I spm 3 skal du argumentere mere. Spm 3 er lidt tyndt.
10

Elevens kommentar

Min lærer har lavet få kommentarer i dokumentet i form af smileys.

Uddrag

For at kunne analysere brandet ONLY er primære og sekundære data blevet benyttet. De primære data vil være i form af observationer, oplysninger og spørgsmål, som er blevet besvaret af en Bestseller ansat. Dette vil være kvalitative data, da det er dybdegående besvarelser omkring Bestseller og de forskellige brands heriblandt ONLY, dog vil der også være nogle kvantitative data, da der i power point også indgår tal. I opgaven vil der også være sekundære data, dette vil være i form af en desk research, hvor der er indhentet relevante artikler, som findes i databaser, samt ONLY's egen hjemmeside.

Jeg har valgt brandet ONLY fordi, at jeg selv køber ONLY's tøj. Samtidigt synes jeg, at det er bemærkelsesværdigt at Vero Moda og ONLY har mange af de samme ting, men alligevel kan de kompensere fra hinandens konkurrence på samme gågade.

SPM 1
For at redegøre for ONLY's målgruppevalg, vil der først blive forklaret hvilken livsstil den typiske målgruppe for ONLY lever, her vil Minerva-modellen indgå som teori. Derefter vil de sociodemografiske variable, som har betydning for valg af målgruppe blive forklaret.
Herefter vil den enkelte kundes købsadfærd blive forklaret. Til sidst vil der blive forklaret hvem målgruppen er.

Indenfor Minerva-modellen befinder ONLY's målgruppe sig i det blå – og violette segment. En lille del af målgruppen befinder sig i det blå segment, da disse mennesker ligger stor vægt på de materialistiske ting. Samt for de er moderne, altså de vil gerne følge med den trend som ..... Køb adgang for at læse mere

Analyse af brandet ONLY i Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.