Analyse af Den Danske Reklamebranche

  • HHX 3. år
  • Afsætning B
  • 12
  • 3
  • 657
  • PDF

Analyse af Den Danske Reklamebranche

Der vil i det følgende fortages en analyse af reklamebranchen med udgangspunkt i Porters 5 forces brancheanalyse.

Indhold

Truslen fra nye udbydere
Truslen fra købere
Truslen fra udbydere af substituerede produkter
Truslen fra leverandører
Konkurrencesituationen blandt de etablerede virksomheder
Konklusion
Profil af reklamebureauet af Kunde & Co.

Uddrag

Truslen fra nye udbydere

Reklamebranchen har en række vigtige indtrængningsbarriere herunder elementer som produktdifferentiering og omkostningsgevinst.

Det kan være utrolig svært for nye virksomheder at komme ind i reklamebranchen, da de eksisterende virksomheder allerede har en ”top of mind” position hos forbrugerne i form af deres kendskab. Endvidere har de eksisterende virksomheder formået at skabe en brandværdi for deres virksomhed og dets produkter. Det kan således også være svært for nye virksomheder, at formå at komme ud til deres målgruppe, og positionere sine produkter som værende unikke.

Da de eksisterende virksomheder har tilegnet sig en masse kompetencer i form af deres erfaring, træning samt knowhow sikre dette dem en omkostningseffektivitet hvilket gør, at de kan tillade sig at have lavere priser end de nye virksomheder. Da de nye virksomheder dermed højst sandsynligt bliver nødt til at holde deres prisniveau svarende til de eksisterende virksomheder, vil dette gøre markedet mindre attraktivt da... Køb adgang for at læse mere

Analyse af Den Danske Reklamebranche

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.