Cider-promotionskampagne | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 8
  • 1886
  • PDF

Cider-promotionskampagne | Afsætning A

En promotionkampagne af cider-markedet.

Lærers kommentar

God udarbejdelse af promotionkampagne.

Indhold

Opgave 1. Beskrivelse af målgrupperne (redegørelsesniveau)
Opgave 2. Analyse af de 2 målgruppers købsadfærd (analyseniveau)
Opgave 3.Promotionkampagne for Somersby og Tempt cider

Uddrag

Somersby målgruppe:
Somersby er et meget kendt produkt 96% af befolkningen kender somersby og 44% har et jævnligt forbrug. Den primære målgruppe for somersby er 25-35-årige. Carlsberg er med Somersby gået målrettet efter at få flere kvindelige forbrugere, hvor carlsberg tidligere har satset mest på mænd blandt andet gennem sponseringen af fodboldklubben liverpool, men nu vil carlsberg udvide horisonten for at skabe vækst, dette betyder at carlsberg vil satse på kvinderne. Ca. 80 pct. af bryggeriets øl drikkes af mænd, mens omkring halvdelen af forbrugerne af Somersby er kvinder.

---

Placering i livscyklus:
dem som er en del af somersby målgruppe i familielivscyklusen hører under unge udeboende og enlige/par uden børn eller unge par med yngste barn under 6 år.

Tempt Cider:
Jeg har valgt at analysere somersbys købsadfærd ved hjælp af, placering i livscyklus, maslows behovspyramide,købemotiver og beslutningsprocessen.

Maslows behovpyramide:
Ved køb af tempt cider er der tale om det fysiske behov fordi man først og fremmest har brug for drikkelse, men ved køb af tempt cider er der også tale om egobehovet fordi det... Køb adgang for at læse mere

Cider-promotionskampagne | Afsætning A

[4]
Bedømmelser
  • 11-03-2011
    Givet af HHX-elev på 2. år
    rigtigt god opgave :) hjalp mig utrolig meget.
  • 09-02-2016
    Fik mig godt i gang! Kan anbefales!
  • 05-02-2012
    rigtig god opgave !!!!!!!!
  • 24-02-2011
    Fint arbejde...................