Cider-promotionskampagne | Afsætning A
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 8
- 1886
Cider-promotionskampagne | Afsætning A
En promotionkampagne af cider-markedet.
Lærers kommentar
God udarbejdelse af promotionkampagne.
Indhold
Opgave 1. Beskrivelse af målgrupperne (redegørelsesniveau)
Opgave 2. Analyse af de 2 målgruppers købsadfærd (analyseniveau)
Opgave 3.Promotionkampagne for Somersby og Tempt cider
Uddrag
Somersby målgruppe:
Somersby er et meget kendt produkt 96% af befolkningen kender somersby og 44% har et jævnligt forbrug. Den primære målgruppe for somersby er 25-35-årige. Carlsberg er med Somersby gået målrettet efter at få flere kvindelige forbrugere, hvor carlsberg tidligere har satset mest på mænd blandt andet gennem sponseringen af fodboldklubben liverpool, men nu vil carlsberg udvide horisonten for at skabe vækst, dette betyder at carlsberg vil satse på kvinderne. Ca. 80 pct. af bryggeriets øl drikkes af mænd, mens omkring halvdelen af forbrugerne af Somersby er kvinder.
---
Placering i livscyklus:
dem som er en del af somersby målgruppe i familielivscyklusen hører under unge udeboende og enlige/par uden børn eller unge par med yngste barn under 6 år.
Tempt Cider:
Jeg har valgt at analysere somersbys købsadfærd ved hjælp af, placering i livscyklus, maslows behovspyramide,købemotiver og beslutningsprocessen.
Maslows behovpyramide:
Ved køb af tempt cider er der tale om det fysiske behov fordi man først og fremmest har brug for drikkelse, men ved køb af tempt cider er der også tale om egobehovet fordi det... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind