Case om modebranchen

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 6
  • 2154
  • PDF

Brancheanalyse: Case om modebranchen

Opgaven indeholder en beskrivelse af købsadfærden for modetøj. Der udover omhandler opgaven også konkurencestrategier og konkurrenceforhold for modebranchen (porters 5-forces, konkkurrencetragten, behovspyramiden med flere.)
Afslutningsvis besvares en opgave, hvor man skal starte en tøjbutik i Holbæk.

Indhold

Beskrivelse af købsadfærden for modetøj: 3
Konkurrenceforhold i modebranchen: 4
Start af tøjbutik i Holbæk: 6

Uddrag

Beskrivelse af købsadfærden for modetøj:

Hvis man tænker på købsadfærd er det første man tænker på impuls- og overvejelses køb men der er selvfølgelig også andet der spiller ind når man skal ”handle”. Især når der gælder tøj, for der kan man blive påvirket af både venner og idoler. En model jeg vil mene man kan ligge ud med er Maslows behovspyramide. Det første behov man skal have stillet er det fysiske behov dette er nok det vigtigste behov da det sikre en at man er i live.
Det som man har behov for er f. eks. mad, søvn og varme. De varer man kan købe for at stille disse behov er: tøj i alle afskikkelser og fødevarer. Dette er muligvis noget af det første mode- og tøjbranchen tænker på når de sælger deres tøj. Det næste behov er behovet for tryghed og sikkerhed. Det man gerne vil undgå er det ukendte og man vil gerne være med i en gruppe. Hvis man vil undgå .... Køb adgang for at læse mere

Case om modebranchen

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.