Virksomhedsanalyse af Les Deux
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 7
- 3
- 894
Virksomhedsanalyse af Les Deux
Her finder du en analyse af virksomheden Les Deux med fokus på virksomhedens vækststrategier og dens omverden.
Der anvendes i analysen Ansoffs vækstmatrice, hvor der ses nærmere på markedspenetration, markedsudvikling, produktudvikling og diversifikation.
Til analysen af virksomhedens omverden anvendes omverdensmodellen, hvor der ses nærmere på både virksomhedens afhængige og uafhængige verden.
Opgaven er skrevet i 2015.
Indhold
1. Analyse af virksomhedens vækststrategier
2. Analyse af virksomhedens omverden
Uddrag
Les Deux er et nyt trendy brand på den danske modebranche, allerede i 2009. Et brand, som startede ud med deres første kollektion i 2011, men allerede nu har de opnået stor arkendelse for sit nytænkende mærke. Tøjet er produceret i god kvalitet samt lækre materialer, mens looket er for alle stiltyper. Andreas von der Heide, Partner og Co. Founder i tøjmærket Les Deux. En imponerende historie fra startende med en t-shirt, til nu at være slået igennem i resten af verden. Les Deux forhandles i over 20 lande, og i over 300 butikker.
Les Deux er et dansk mærke, som har fylder meget rundt i landet og kører en mouth2mouth metode, som kommer frem af de unge med sans for mode. De er blandt andet kendt for deres kasketter. En af de mest populære kasketter kommer fra Les Deux, lige meget hvilken stiltype. Markedet kører blandt andet også igennem en Ansoffs vækstmatrice, som også er en strategisk alliance:
Penetration:
Ansoff – penetration mål: Det virksomheden gør, skal virksomheden gøre bedre. – De bruger meget markedsføring fx promotion i blade, små reklamer og deres klistermærker over alt på gaderne.
Markedsudvikling:
Nuværende produkt, nye markeder... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind