Perspektivering

Her giver vi dig idéer til, hvordan du kan lave en perspektivering, som inddrager kommunikationsformen i Faktaark solcreme og i Help a Dane. Perspektiveringen skal handle om opgavens overordnede emne, som er virkemidler i forskellige kampagneformer

Bemærk: Ordet “kommunikationsformen” dækker over virkemidler, som bruges i kommunikationen af kampagnerne. Derfor bruger vi ordene “virkemidler” og “‘kommunikationsform” om stort set det samme i vores tekst. 

To kampagnetyper som står i kontrast til hinanden

I en perspektivering til emnet kan du komme ind på, at virkemidlerne i Faktaark Solcreme står i modsætning til virkemidlerne i Help a Dane. Dermed er deres kommunikationsformer forskellige. De er repræsentanter for to forskellige kampagnetyper, en informativ kampagnetype (Faktaark Solcreme) og en humoristisk kampagnetype (Help a Dane).

Faktaark Solcreme er meget informativ og saglig og bruger ikke humor som virkemiddel, hvorimod humor er et grundlæggende virkemiddel i Help a Dane. Faktaark Solcreme taler først og fremmest til modtagernes fornuft, mens Help a Dane især taler til modtagernes følelser i kraft af virkemidler som humor og satire.

Help a Dane bruger virkemidler som overdrivelse, kontrast og stereotyper til at ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind