Virkemidler i kampagner
Få hjælp og inspiration til at skrive den analyserende artikel om “virkemidler i kampagner, som skal få danskere til at bruge solcreme”, som er Opgave 3 fra skriftlig eksamen i Dansk A på HF, 13. august 2019.
Vi går i dybden med virkemidlerne i kampagnefilmen Help a Dane, udgivet af Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden. Vi fokuserer særligt på brugen af humor og filmiske virkemidler, og hvordan de anvendes til at kommunikere budskabet i filmen. Vi kigger også nærmere på teksten Faktaark solcreme, som er udgivet af Sundhedsstyrelsen, og hvordan du kan bruge den i en perspektivering til opgavens emne.
Vejledning til analyserende artikel
Hvis du gerne vil have mere hjælp til opgavetypen, har Studienet lavet en vejledning til analyserende artikel på STX. Vejledningen hjælper dig med, hvordan opgavetypen skal skrives og bygges op, og hvad du skal huske at have med.
Vejledning til analyserende artikel på STX