Fortolkning og perspektivering

"Reklameskibet" tematiserer reklameverdenens menneskesyn

"Reklameskibet" tematiserer umiddelbart den moderne reklameverden, der ankommer til Danmark og truer med at overdøve de lokale traditioner. Det er en verden, der virker ekstremt overfladisk, og hvor folk kun er optaget af at købe og sælge. Der er ingen på reklameskibet, der lader til at tænke over moral og etik. Fx er selvmord blot en vare, man kan købe, og ikke et fænomen, som man må forholde sig følelsesmæssigt og intellektuelt til.

Desuden viser "Reklameskibet" hvordan reklameverdenen gør brug af sproglige og visuelle virkemidler, der skal vække opsigt og samle publikums/læserens interesse. Det er dog tydeligt, at der ikke er nogen interessante budskaber i reklamerne trods de voldsomme virkemidler. Vi får kun at vide, at vi skal købe et eller andet produkt, eller at et bestemt produkt er det bedste eller mest opsigtsvækkende. 

"Reklameskibet" tematiserer imidlertid også, hvad der sker, når mennesker og menneskelige forhold bliver gjort til ...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind