Vurdering af argumentation og virkemidler

Her kan du få inspiration til at vurdere argumentationen i ”Anerkendelse på Facebook gør dig ikke til den du, du håber på”. Vi undersøger, om argumentationen er effektiv og saglig, og hvordan den kan kritiseres.

Effektiv og saglig argumentation

Argumentationen i ”Anerkendelse på Facebook gør dig ikke til den du, du håber på” har en stor grad af inddragelse af læseren. Ved at stille direkte spørgsmål og inddrage læseren ved at bruge “du” formår Lundmann at fange læserens opmærksomhed og appellere til læserens egne erfaringer og fornuft. Fornuften hos læseren bliver også aktiveret af Lundmanns brug af årsagsargumenter.

Samtidigt giver Lundmanns baggrund som psykolog, hans åbenhed om egen brug af sociale medier samt hans henvisninger til personlighedspsykologisk forskning en stor troværdighed. Læseren har ingen grund til at tvivle på, hvad Lundmann skriver.

Lundmann er god til at ge...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind