Værdikædeanalyse af Arla Foods | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 5
  • 1044
  • PDF

Værdikædeanalyse af Arla Foods | Afsætning A

Her finder du en analyse af Arlas værdikæde. Analysen tager udgangspunkt i en karakteristik af Arla Foods som virksomhed. Hernæst er der anvendt den udvidede værdikæde til at komme frem til hvilke kernekompetencer virksomheden har. Slutteligt er der vedlagt en SW-opstilling.

Indhold

1. Lav en kort virksomhedskarakteristik af Arla
2. Foretag en værdikædeanalyse (med brug af den udvidede værdikæde)
(Indled analysen med en kort beskrivelse af værdikæden som analysemodel og afrund selve analysen med en delkonklusion, hvori du vurderer deres kernekompetence/-er). Brug eksterne kilde til at understøtte jeres analyse.
3. Vedlæg som bilag en SW-opstilling.

Uddrag

1. Lav en kort virksomhedskarakteristik af Arla
Arla Foods amba, bedre kendt som Arla, er en dansk mejeri-koncern, som er resultatet af en fusion mellem danske MD Foods og det der tidligere var det svenske Arla, i 2000. Arla producerer, og sælger stort set alle tænkelige former for mejeriprodukter, lige fra mælk og smør til ostehapser og sovse. Arla er en andelsselskab, som er ejet af over 12.000 forskellige landmænd fordelt over 7 forskellige lande(Danmark, Sverige, Storbritannien, Holland, Belgien, Tyskland og Luxembourg). Per 2013, beskæftiger Arla næsten 20.000 fuldtidsmedarbejdere, og omsætter for 73,6 mia. DKK, med et resultat på 2,236 mia. DKK, hvilket gør Arla Foods til den 6. største mejerikoncern i verden. Arla Foods ... Køb adgang for at læse mere

Værdikædeanalyse af Arla Foods | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.