Hummel | Intern og ekstern analyse

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 9
  • 1675
  • PDF

Virksomhedsanalyse: Hummel | Intern og ekstern analyse

Her finder du en intern og ekstern virksomhedsanalyse af den danske virksomhed Hummel, der producerer sportstøj. Der er taget udgangspunkt i Afsætning Niveau A Bind 1 – 2. Udgave.

Opgaven er skrevet i 2014.

Studienets kommentar

Der mangler en del kilder rundt omkring i opgaven.

Indhold

Opg. 1: Hummels interessegrupper.

Opg. 2: Hummels interne forhold og kernekompetencer (Virksomhedens ide, Værdikæden, PLC-kurve, Boston modellen og SW-analyse (den interne del af en SWOT)).

Opg. 3: Hummels eksterne forhold på det danske marked (Omverdensanalyse, Købeadfærd, skydeskivemodellen, positioneringskort, OT-analyse (den eksterne del af en SWOT))

Opg. 4: Mulige tiltag til Hummel
TOWS-analyse

Uddrag

Hummel blev etableret i 1923, og er derfor meget gammelt. Og der var de i introduktion. Væksten startede for alvor i 80'erne bl.a. ved at blive kåret som den bedste spillerdragt til EM i fodbold i 1984. Og fordi de sponsorerer det danske foldboldlandshold. Derefter bliver de sponsor for en række store fodboldklubber i Europa. Og derved kommer deres produkter også til at være mere kendt i udlandet.

Men desværre går de Konkurs i 1994. Men i 1994 bliver de overtaget af Thornico, hvilket gør de kommer i vækst igen og derefter har de startet nogle nye satsninger bl.a. ved sponsorrater til små landshold som Sierra Leone. Og de går mere ind i håndbold, da det er væsentlig billigere og sponsorere. De har også lavet fritidstøj og fashion der er med til at gøre dem kendte... Køb adgang for at læse mere

Hummel | Intern og ekstern analyse

[1]
Bedømmelser
  • 06-12-2016
    Dårlig opgave.. Mange stavefejl, dårlig tegnsætning og mangelfulde analyser. Mit bedste bud er, at opgaven er vurderet 02-4.