Hummel | Produkt, distribution og promotion | Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 12
  • 2794
  • PDF

Hummel | Produkt, distribution og promotion | Afsætning A

Case om Hummel lavet i Afsætning A.

Opgaveformulering

1.Redegør for Hummels brug af parameteren produkt på det danske marked 30%

2. Analyser Hummels distributionsmuligheder på det danske marked 30%

3. Diskuter og vurder Hummels brug af parameteren promotion på det danske marked 40%

Elevens kommentar

Mens de 2 første opgaver var helt perfekt synes læreren kun at opgave 3 var løst til 7 med pil op.

Indhold

Redegør for Hummels brug af parameteren produkt på det danske marked – 30% 3
Metode 3
Teori 3
Produktegenskaber 3
Sortiment 4
Branding 4
Service som tillægsydelse 5
Delkonklusion for Hummels brug af parameteren produkt på det danske marked 5
Analyser Hummels distributionsmuligheder på det danske marked – 30% 6
Metode 6
Teori og analyse 6
Konsumentmarkedet 6
B2B 7
Delkonklusion for Hummels distributionsmuligheder på det danske marked. 8
Diskuter og vurder Hummels brug af parameteren promotion på det danske marked – 40% 9
Metode 9
Teori 9
Reklame 9
Public relation 9
Sales promotion 9
Direct marketing 9
Online markedsføring 10
Personligt salg 10
Vurdering og diskussion 10
Delkonklusion 10
Konklusion 11

Uddrag

Metode
Til at redegøre for Hummels brug at parameteren produkt vil jeg emnerne i billedet på side 420 . Først vil jeg undersøge Hummels produktegenskaber ved hjælp af fig. 14.2: elementer, der indgår i produktets kvalitetsdimensioner som jeg finder på side 421 i Trojka afsætningsbogen, niveau A, Bind 2, 2 udgave. Jeg har valgt modellen her da den giver overblik og et godt udgangspunkt at konkluderer ud fra. Jeg springer hernæst produktklassifikation og emballage over, da det for Hummel ikke har relevans da de udelukkende benytter sig af en neutral emballage.
Jeg går derfor videre til virksomhedens sortiment. Her vil jeg benytte mig af Hummels hjemmeside samt 14.6: Eksempler på sortimentets bredde og dybde som jeg finder på side 427 i Trojka afsætningsbogen, niveau A, Bind 2, 2 udgave, da modellen er dybdegående og præcist beskriver virksomhedens sortiment. Næst vil jeg undersøge virksomhedens branding vil benytte mig af teori fundet på systime.dk og sidst vil jeg kigge på service som tillægsydelse. Til det vil jeg benytte mig af fig. 14.11: Eksempler på servicekrav hos forskellige kunder ved køb af forskellige produkter , da den er er meget overskuelig og konkret.

Teori
Produktegenskaber
Funktionel kvalitet
• Tøjet er produceret af gode råvare som betyder at det mere holdbart
• Mere behageligt at være i
• Ekstra svedabsorberende
• Let bevægelighed
Smagsmæssig kvalitet
• Fås i mange forskellige former... Køb adgang for at læse mere

Hummel | Produkt, distribution og promotion | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.

Materialer relateret til Hummel | Produkt, distribution og promotion | Afsætning A.