Hummels Sport Collection til det polske marked | Afsætning A

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 34
  • 7992
  • PDF

Hummels Sport Collection til det polske marked | Afsætning A

Afsætningsprojekt 3. år skrevet i 2006. Hummel i Polen

Vi vil i vores rapport udarbejde en markedsføringsplan for Hummels Sport Collection til afsætning på det polske marked med særlig henblik på fodbold som sportsgren. Polen har netop overraskende kvalificeret sig til VM i nabolandet Tyskland, og vi ser et godt markedspotentiale hos de respektive idrætsforeninger og fodboldklubber rundt omkring i landet, såvel som i populære sportskæder i storbyerne.

Indhold

Indledning 3
Problemformulering 3

1. Virksomhedsbeskrivelse 4
1.2 Situationsanalyse 4
1.3 Eksportberedskab 5
1.4 Vækststrategi 6
1.5 SWOT-analyse – de interne forhold 7

2. Markedsanalyse 8
2.1 Generelle markedsforhold 8
2.1.1 Mikromiljø 8
2.1.2 Makromiljø (PEST-modellen) 9
2.1.2.1 Politiske forhold 9
2.1.2.2 Økonomiske forhold 11
2.1.2.3 Sociale og kulturelle forhold 12
2.1.2.4 Teknologiske forhold 13
2.1.3 Geografiske og demografiske forhold 14
2.1.4 Forretningskultur 15
2.2 Efterspørgselsforhold 16
2.2.1 Kvantitative forhold 16
2.2.2 Kvalitative forhold 17
2.3 Konkurrenceforhold 18
2.4 Distributionsforhold 19
2.5 SWOT-analyse – de eksterne forhold 20
2.6 Delkonklusion af markedet 21

3. Markedsføringsplanlægning 22
3.1 Mål 22
3.2 Strategier 23
3.2.1 Konkurrencestrategi 23
3.2.2 Segmenteringsstrategi 25
3.2.3 Positioneringsstrategi (Boston-modellen) 27
3.2.4 Prisstrategi 28
3.2.5 Distributionsstrategi 29
3.2.6 Promotionstrategi 30
3.3 Handlingsplan 31

Konklusion 32
Kildefortegnelse 33

Uddrag

Indledning
Set fra en markedsmæssig synsvinkel kan Polen i de kommende år betegnes som ”land of opportunity”. Polen gennemgår en positiv vækstfase og ligner mere og mere andre vesteuropæiske lande. Siden landet i 1989 begyndte med en markedsøkonomisk og politisk reformproces har det udviklet sig til at være det land i Central- og Østeuropa der tiltrækker de fleste og største investeringer. Polen eksporterer mere og der sker flere indenlandske investeringer. Trods den store arbejdsløshed på omkring de 17 % er der nu endelig ved at komme gang i økonomien i Polen. Væksten på 5,5 % i 2004 og 3,5 % i 2005 bekræfter dette. Der er tale om et marked indeholdende 40 mio. forbrugere hvis privatøkonomi viser bedre og bedre resultater.

Problemformulering
På baggrund af en grundig landeanalyse, herunder markedsforhold, efterspørgselsforhold, konkurrenceforhold, distributionsforhold og en overordnet vurdering af de aktuelle muligheder, udfærdiges en markedsføringsplan for eksport af Hummels Sport Collection til det polske marked.

Hummel beskrives som virksomhed, og der redegøres for, hvordan Hummel står på markedet lige nu rent økonomisk, konkurrencemæssigt, demografisk, og desuden hvordan 'brandet' klarer sig set fra en international synsvinkel.

Ved hjælp af en SWOT-analyse vurderer vi virksomhedens situation, og ud fra markedsforholdene som er analyseret i selve markedsføringsplanen, fastsættes en række mål for implementering og salg af Hummel som 'brand' i Polen... Køb adgang for at læse mere

Hummels Sport Collection til det polske marked | Afsætning A

[2]
Bedømmelser
  • 03-12-2009
    Det er en grundig opgave. De kommer langt omkring i de forskellige emner, det er en nyttig opgave.
  • 17-03-2007
    Kanon opgave, man kan tydeligt se at der er brugt MANGE timer på den!!!