SOP om H&M og Tiltaget COS i Design B og Afsætning A
SOP om H&M og Tiltaget COS i Design B og Afsætning A
SOP om H&M (Hennes og Mauritz) i fagene Design B og Afsætning A.
Opgaven indeholder en række økonomiske analyser for både H&M og COS. Analyserne er; BOSTON modellen, de 4 p'er, Porters 5 forces og selvfølgelig en SWOT analyse.
Studienets kommentar
Virker uoverskuelig da elevens egen indledning og indholdsfortegnelse mangler.
Studieområdeprojekter på hhx hed tidligere studieretningsprojekter (SRP). Eksemplet her er skrevet som et SRP. Der er enkelte forskelle mellem de to opgavetyper. I dag skal du fx ikke skrive et engelsk abstract, men et resumé på dansk. De fleste krav er dog ens, så du kan sagtens bruge eksemplet til at få gode idéer til dit SOP.
Den bedste måde at bruge eksemplet er ved at bruge SOP-bogen sideløbende. SOP-bogen er opdateret på alle de nye regler, så du er sikker på at leve op til alle krav.
Indhold
Hennes & Mauritz
1 Virksomhedsprofil
1.1 Kort beskrivelse af COS og H&M:
1.2 De 4 p'er
1.3 Målgruppebeskrivelse for COS
- Del konklusion
2 Produkt- og konkurrentanalyse
2.1 Boston modellen
3. Konkurrencesituationen på marked
3.1 Porter's 5 forces
3.2 Konkurrencesituationen for COS
4. COS markedsmuligheder på det danske marked.
5. Branding kampagne
- Identifikation og logodesign
- Konklusion
- Litteraturliste
Uddrag
1 Virksomhedsprofil
I første afsnit vil jeg lave en beskrivelse af H&M samt deres nye butik COS på det danske marked. Det vil jeg gøre ved hjælp af de 4 P'er, så der dannes et klart helhedsindtryk af begge butikker. Efter de 4 P'er er blevet beskrevet for begge butikker, vil jeg vil endvidere komme ind på COS's målgruppe.
1.1 Kort beskrivelse af COS og H&M:
H&M: Hennes & Mauritz er en kæmpe tøj koncern der har 1345 butikker i 24 lande. De har ca. 25 % af deres omsætning i Tyskland, oppe i det nordlige (Danmark, Norge, Sverige og Finland) har de ca. 25 % af deres omsætning. Virksomheden omsætter for ca. 64,5 milliarder DKR og i Danmark for 1,7 milliarder DKR (Danmark repræsentere 2,64 % af H&M omsætning). H&M's koncept er ”billige produkter, til den modebevidste forbruger” .
COS: Collection of style er en nyåbnet konceptbutik som har 11 butikker i 6 lande. Priserne i forhold til H&M er gennemsnitligt 75 % dyrere men det skal kvaliteten kompensere for. COS opnår blandt andet store synergieffekter ved at benytte H&M's eksisterende it- og logistiksystemer, produktionskontorer og delvist samme leverandører... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind