SRP om H&M og Tiltaget COS i Design B og Afsætning A

  • HHX 3. år
  • SRP (Design B, Afsætning A)
  • 7
  • 18
  • 3446
  • PDF

SRP om H&M og Tiltaget COS i Design B og Afsætning A

SRP om H&M (Hennes og Mauritz) i fagene Design B og Afsætning A.

Opgaven indeholder en række økonomiske analyser for både H&M og COS. Analyserne er; BOSTON modellen, de 4 p'er, Porters 5 forces og selvfølgelig en SWOT analyse.

Studienets kommentar

Virker uoverskuelig da elevens egen indledning og indholdsfortegnelse mangler.
Du kan også få hjælp til dit Studieretningsprojekt i SRP-bogen. Her guider vi dig i alt fra emnevalg og faglige metoder til opbygning af opgaven.
Få den bedste hjælp til SRP med SRP-bogen.

Indhold

Hennes & Mauritz
1 Virksomhedsprofil
1.1 Kort beskrivelse af COS og H&M:
1.2 De 4 p'er
1.3 Målgruppebeskrivelse for COS
- Del konklusion
2 Produkt- og konkurrentanalyse
2.1 Boston modellen
3. Konkurrencesituationen på marked
3.1 Porter's 5 forces
3.2 Konkurrencesituationen for COS
4. COS markedsmuligheder på det danske marked.
5. Branding kampagne
- Identifikation og logodesign
- Konklusion
- Litteraturliste

Uddrag

1 Virksomhedsprofil
I første afsnit vil jeg lave en beskrivelse af H&M samt deres nye butik COS på det danske marked. Det vil jeg gøre ved hjælp af de 4 P'er, så der dannes et klart helhedsindtryk af begge butikker. Efter de 4 P'er er blevet beskrevet for begge butikker, vil jeg vil endvidere komme ind på COS's målgruppe.

1.1 Kort beskrivelse af COS og H&M:

H&M: Hennes & Mauritz er en kæmpe tøj koncern der har 1345 butikker i 24 lande. De har ca. 25 % af deres omsætning i Tyskland, oppe i det nordlige (Danmark, Norge, Sverige og Finland) har de ca. 25 % af deres omsætning. Virksomheden omsætter for ca. 64,5 milliarder DKR og i Danmark for 1,7 milliarder DKR (Danmark repræsentere 2,64 % af H&M omsætning). H&M's koncept er ”billige produkter, til den modebevidste forbruger” .

COS: Collection of style er en nyåbnet konceptbutik som har 11 butikker i 6 lande. Priserne i forhold til H&M er gennemsnitligt 75 % dyrere men det skal kvaliteten kompensere for. COS opnår blandt andet store synergieffekter ved at benytte H&M's eksisterende it- og logistiksystemer, produktionskontorer og delvist samme leverandører... Køb adgang for at læse mere

SRP om H&M og Tiltaget COS i Design B og Afsætning A

[5]
Bedømmelser
  • 14-02-2009
    Må siges at være noget af det ringeste jeg har læst. Jeg har endnu ikke fået min SRP tilbage og downloade denne her, for at se hvad der var forventeligt for at få 7. Jesus, hvis du seriøst har fået 7 for denne opgave, da skal der virkelig ikke meget til. Sorry to say. Her er f.eks. indledningen i din konklusion: "Her til sidst vil jeg så konkludere på hvordan COS’s fremtid kommer til at se ud, og deres virksomhed som helhed. Jeg vil ydermere komme med OT – analysen, som en prik over i’et."
  • 08-12-2011
    god opgave, fin som inspiration
  • 22-11-2011
    Givet af Elev på 1. år
    det kan jeg brug den lidt
  • 20-04-2011
    Der var næsten intet om H&M, det var nærmere en opgave om COS

Materialer relateret til SRP om H&M og Tiltaget COS i Design B og Afsætning A.