Konkurrentanalyse af H&M

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 7
  • 12
  • 2393
  • PDF

Konkurrentanalyse af H&M

Indledning

H&M åbnede i 1967 deres første butik i Danmark. I dag er der 83 butikker i hele landet. Deres ide og design går ud på, at de ser verden som deres inspiration. Det hele handler om at skabe mode og kvalitet til de bedste priser. Det er vigtigt at H&M forstår hvad deres kunder ønsker. Når de gør dette kan de producere varer til kundernes behov. Dette er også vigtigt for H&M hvis de vil overleve på længere sigt. Hvad der også er vigtigt for H&M er at de leverer deres varer til de rigtige butikker på de rigtige tidspunkter, det gør at kunderne altid har noget nyt og spændende at se frem til.

Indhold

1. Indledning
2. Markedsføring – Jimmy Choo
3. Markedsføring med en kendt - Rihanna
4. Nærmeste konkurrenter
5. Hvorledes deres konkurrenter agerer på markedet
6. Virksomhedens markedsandele
7. Konkurrenceform som eksisterer på markedet
8. H&M's brancheanalyse
9. Ny ide
10. Konklusion
11. Kildehengivelse

Uddrag

H&M's mode koncept

H&M's målgruppe er for alle som er interesseret i mode. Deres overbevisning er at kunderne altid skal kunne finde hvad de søger efter, lige fra tøj til smykker til enhver lejlighed. H&M har produkter til kvinder, mænd, børn.
Kvinder: kvinde kollektionen er for de modebevidste kvinder i alle aldre. Kollektionen indeholder alt fra moderne tøj til det klassiske, sportstøj og graviditets tøj. Til sidst er kollektionen suppleret med matchende smykker, undertøj og sko.
Mænd: mændenes kollektion inkluderer alt fra det klassiske til det moderne, og de nyeste trends med matchende smykker, undertøj og sko.
Børn: børnenes kollektion er delt op i tre grupper. Første gruppe er fra 0 – 18 måneder, anden gruppe er fra 1,5 – 8 år og den sidste gruppe er fra 9 – 14 år. Det er vigtigt at tøjet er produceret moderigtigt, men samtidig praktisk, holdbar, sikker og komfortabel.
H&M har også mærker som Divided og &denim. Divided udbyder modetøj med et yngre look, her er det generelt unge piger fra 15 – 25 år, der køber varerne. I Divided's sortiment kan man både finde hverdagstøj og festtøj med matchende smykker og undertøj til. &denim har ... Køb adgang for at læse mere

Konkurrentanalyse af H&M

[4]
Bedømmelser
  • 14-12-2011
    Givet af Elev på 2. år
    total godt arbejde og den er lige til at blive inspireret af
  • 07-11-2012
    God opgave, den hjalp virkelig meget i nød.
  • 04-10-2017
    Super opgave. Den kan godt bruges
  • 24-05-2011
    God hjælp til inspiration.

Materialer relateret til Konkurrentanalyse af H&M.