Økologi og S-O-R modellen | Afsætning A

  • HHX 1. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 15
  • 2698
  • PDF

Økologi og S-O-R modellen | Afsætning A

God besvarelse på S-O-R modellen hvor emnet var økologi.

Studienets kommentar

Drop forstyrrende elementer som fx økologitegn i sidehoved.

Indhold

Definition Side 3.
S- Stimuli:
Honsantal opinionsledere Side 3.
Vertikal opinionsledere Side 3.
Reklamer Side 4.
Omverdens analyse
Nærmiljø Side 4.
Fjernmiljø Side 5.
De 4 P'er
Produkt Side 7.
Promotion Side 7.
Pris Side 8.
Place Side 8.
O – Organisme
Kulturelleforhold Side 10.
Subkultur Side 10.
Sociale forhold Side 10.
Psykologisk forhold Side 11.
Købemotiver Side 11.
R – Respons
Deltagere i beslutningsprocessen Side 12
Købsadfærdstyper Side 12.
Beslutningsproces Side 13. Promotionformer Side 14.
Kilde liste Side 15

Uddrag

S – Stimuli.
Honsantal opinionsledere:
Økologi forbrugerne bliver især påvirket af deres omgangskreds. Små-familie og sådan bliver mændene påvirket af deres kæreste osv. da 80 % af hjemmets indkøbsbeslutninger domineres og gennemføres af kvinderne. Supermarkedet presser prisen, som gør at økologi forbliver unikke produkter, som gør at folk, opfordres til at købe produkterne.

Vertikal opinionsleder:
Det er for det meste kvinder, der vælger at købe økologiske fødevare. Derfor er en kvinde som Mary og en mand som Chris MacDonald, i det danske samfund, en af de helt store opinionsledere
Derudover har vi hovedpersonerne i ”Desperate Housewives”, ”Nynnes dagbog”, som henvender sig til og er meget set af målgruppen. Inde for mandeverden er det et forbillede som Micheal Laudrup, som medvirkede i Ota solgryn, som var med til at skubbe lidt til mændene og deres økologi køb. Derudover er mange Tv-kanaler begyndt at lave madprogrammer med f.eks. Spise med Price , Jamie Oliver Til middag hos m.m. hvor de benytter sig meget af økologi og fortæller om det... Køb adgang for at læse mere

Økologi og S-O-R modellen | Afsætning A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.