Irma | Målgruppe, Distribution og Strategi

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 12
  • 10
  • 3913
  • PDF

Irma | Målgruppe, Distribution og Strategi

Opgave 1 - karakteriser irmas målgruppe og analyser målgruppens købsadfærd:
- jeg har i denne opgave karakteriseret irmas målgruppe og analyseret målgruppens købsadfærd. I denne opgave har jeg startet ud med at karakterisere Irmas målgruppe ved at inddrage minervamodellen, idet modellen giver et godt billede af hvilket målgruppe Irma henvender sig til. Ved analysen af målgruppens købsadfærd har jeg først og fremmest inddraget Maslows behovspyramide samt fundet ud af hvilke købemotiver der ligger bag købet. Derefter har jeg fundet ud af hvilke købsroller der indgår i købsbeslutningerne når der handles i Irma samt hvilken købsadfærdstype der er tale om. Til slut har jeg gennemgået beslutningsprocessen.

Opgave 2 - Analyser og vurder Irmas distribution og produktparameter
- Ved en analysen og vurderingen af Irmas distribution har jeg valgt først og fremmest at finde ud af hvilken distributionskanal Irma gør brug af og derefter om de gør brug af indirekte eller direkte distribution hvorfra jeg har analyseret mig frem til hvilken distributionsstrategi Irma gør brug af. Herefter har jeg vurderet hvilken butikstype Irma er og hvilke beliggenhedsformer butikkerne generelt har.

Opgave 3 - Diskuter og vurder Irmas fremtidige strategier for at sikre fortsat vækst.
- I denne opgave har jeg valgt at tage udgangspunkt i Ansoffs vækstmatrix. Derefter har jeg inddraget Porters konkurrencestrategier, hvor jeg vil diskutere og vurdere Irmas konkurrencemæssige fordele. Til slut vil jeg diskutere hvorvidt Irma befinder sig på et blue eller red ocean.

Min lærer har lavet dette oplæg selv så det skulle ligne et eksamenssæt.

Uddrag

Irmas sortiment adskiller sig i høj grad fra andre supermarkeder ved at have flere økologiske produkter samt højkvalitetsprodukter. I forhold til andre supermarkeder ligger Irmas salg af økologiske produkter på 22 % mod 7,8 % i dagligvarehandlen... Køb adgang for at læse mere

Irma | Målgruppe, Distribution og Strategi

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.