Lauritz Knudsen | Promotion, distribution og prisstrategi
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 7
- 2629
Lauritz Knudsen | Promotion, distribution og prisstrategi
Eksempel på besvarelse til opgavesæt der omhandler virksomheden Lauritz Knudsen.
Følgende spørgsmål bliver besvaret:
Opgave 1
Analyser LK's brug af promotionparameteren og de konsekvenser den ændrede promotionsstrategi har haft.
Opgave 2
Vurder kort LK's konkurrencemæssige position og tag stilling til hvordan LK's skal arbejde med distributionsparameteren for at sikre den bedst mulige fremtidige position.
Opgave 3
Diskuter hvilken prisstrategi, LK bør følge med de nye trådløse stikkontakter – og tag i den forbindelse stilling til, om produktet er priselastisk og til hvilken prisfastsættelsesmetode LK bør anvende.
Uddrag
Opgave 1 – Analyse af LK's brug af promotionsparameteren og konsekvenserne af den ændrede promotionsstrategi:
Jeg vil starte med at beskrive de 6 former for promotion, derefter vil jeg finde ud af, hvordan LK bruger disse former, og hvilket formål de har med deres promotion. Til sidst vil jeg kigge på konsekvenserne af den ændrede promotionsstrategi, hvor jeg bl.a. vil komme ind på push- og pullstrategi.
Der er 6 former for promotion, hvilket er reklame, sales promotion, public relation (PR), personligt salg, direct marketing og online markedsføring.
Reklame er en betalt massekommunikation, som har det formål at påvirke modtageren, vha. f.eks. annoncering, brochurer, Tv-spots, plakater og butiksskilte. Den 1. januar gik Lauritz Knudsen på tv, så de bruger formentligt primært Tv-spots som reklametype, dermed at reklamemediet altså fjernsyn. Dermed kan LK også selv bestemme, hvornår de vil sende og på hvilken kanal, så de bedste muligt kan ramme deres målgruppe. Deres målgruppe er også stor, da alle som bor i et hus har brug for ordentlige stikkontakter, dermed synes jeg at fjernsyn er et fornuftigt valg af reklamemedie... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind