Noter: Kapitel 5 - Differentiering og positionering
- HHX 2. år
- Afsætning A
- Ingen givet
- 2
- 697
Noter: Kapitel 5 - Differentiering og positionering
Notater til kapitel 5 om differentiering og positionering i Afsætning A.
Indhold
1. Differentiering
2. Positionering
3. Forskel på differentiering og positionering
4. USP
Uddrag
. Differentiering
Differentiering vil sige at adskille virksomhedens produkt fra andre konkurrerende produkter.
Når man ser en reklame er man positivt indstillet overfor virksomheden og dens produkter. Man ved hvad det er man køber hvis man har købt varen før. Dette kaldes differentiering. Med andre ord at adskille sig fra konkurrenterne. Man finder ud af at en vare adskiller sig fra andre vare og producenter.
Hvorfor differentiere?
Fremstilling af et produkt kan alle virk., kunsten er: at udvikle en ydelse som på en positiv og overbevisende måde differentierer sig fra konkurrenterne.
Ikke diffrentseret virksomheder opfattes af målgruppen som et ”me to” produkt. ( Fx forsikring, teleopperatør og benzin) Disse virksomheder har et meget stort markedsføringsproblem
Bliver nød til at følge med den elektroniske udvikling, følge med udviklingen,være på forkant. Forbrugerne... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind