Louis Nielsen | Konkurrencestrategi og kædetype
- HHX 2. år
- Afsætning A
- 10
- 4
- 1949
Louis Nielsen | Konkurrencestrategi og kædetype
Analyse af konkurrencestrategi og kædetype for Louis Nielsen.
Opgaveformulering:
1. Giv en kort redegørelse for artiklens indhold.
2. Redegør for fordele og ulemper ved Louis Nielsen A/S kædetype.
3. Analysér købsadfærden i forbindelse med køb af briller.
4. Diskutér og vurdér Louis Nielsens strategi, herunder især konkurrencestrategien.
Uddrag
1.
”Ny bog sætter Louis Nielsen i selskab med Ryan Air og andre internationale firmaer” handler om optikerkæden Louis Nielsen, som her i finanskrisen går imod strømmen. Mens alle andre virksomheder sætter væksten lidt på standby, så sætter Louis Nielsen væksten i centrum. De vil gå fra 51 til 86 forretninger. Målet for dette år er, at man inden årsskifte har oprettet 20 butikker mere. Da man for 15 år tilbage gik imod strømmen, var det pga. de billige priser og mening til briller, denne gang er det dog væksten er tale om. De vil også sørge for, at lederne i de forskellige butikker bliver partnere, på den måde vil det være lettere at opnå loyalitet ved kunderne, da det vil være de samme mennesker man møder i butikken. Louis Nielsen er i dag en af Danmarks største optikerkæder... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind