Hummel - Opgave i Afsætning A
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 12
- 12
- 4041
Hummel - Opgave i Afsætning A
Opgaven er en besvarelse af eksamenssættet på HHX i Afsætning A om "Hummel"
I denne forbindelse besvares Opgave 1-3a:
- Analyse af Hummel's internationalisering, herunder eksportmotiver, eksportberedskab, markedsudvælgelsesmetoder og internationa
- En analyse af Hummel's strategiske planlægning med fokus på virksomhedens forretningsområder, herunder porteføljeanalyse, PLC, ide, SWOT, værdikæden.
- Samt forslag til fremtidige vækststrategier for det tyske marked.
Lærers kommentar
12+
Meget flot, velstruktureret, velargumenterende og sammenhængende besvarelse. Høj faglighed.
Elevens kommentar
Hun foreslog at teoribeskrivelsen kunne være mindre, men det er ikke væsentligt.
Indhold
Analyse af Hummels internationalisering 3
Analyse og vurdering af Hummels strategiske planlægning med fokus på virksomhedens forretningsområder 6
Forslag til fremtidige vækststrategier for udvalgte markeder og/eller forretningsområder 11
Uddrag
"I min analyse af Hummels internationalisering vil jeg komme ind på eksportmotiver, eksportberedskab og markedsudvælgelsesmetoder, altså hvordan Hummel har valgt de lande, som for dem var mest hensigtsmæssige og naturligvis selve internationaliseringsprocessen.
Først og fremmest vil jeg kigge på Hummels eksportmotiver, hvilket omhandler grundene til at virksomheden begynder at eksportere. Disse motiver er opdelt i proaktive og reaktive motiver. Hvor de proaktive er motiver, hvor virksomheden selv tager initiativ til at reagere på en mulighed der opstår, det er derfor en positiv årsag til at eksportere.
Dette er en offensiv strategi, da man handler før det bliver nødvendigt. De reaktive motiver, går ud på at virksomheden reagerer ud fra en nødvendighed eller trussel, der er opstået."... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind