Brancheanalyse Chips / Snacks
- HHX 3. år
- Afsætning A
- 10
- 2
- 358
Brancheanalyse Chips / Snacks
Brancheanalyse af det danske marked for snaks/chips
Opgaven er skrevet i 2011.
Indhold
Konkurrenceform
Konkurrencemæssigposition
Branchens vækst
Konkurrenceparametre
Konkurrencesituation blandt nuværende udbydere:
Truslen fra potentielle indtrædere
Forhandlingsstyrken overfor købere (mellemhandlere)
Truslen fra substituerende produkter
Forhandlingsstyrken overfor leverandører
Uddrag
Konkurrencesituation blandt nuværende udbydere:
Konkurrenceform
Differentieret delvist monopol
o 1 stor og mange små
o Heterogent marked, idet vi opfatter alternativerne som værende forskellige.
På det heterogene marked konkurrerer man på brand og kvalitet, markedsføring
Konkurrencemæssigposition: Kims:
Estralla og Pringles:
Øvrige (handlesmærker, discount) Specielle mærker (luksuriøse chips)
Branchens vækst: Der har været fald, salget har været stagnerende. Sundhedsbevidstheden er blevet højere og det er derfor væksten er nedadgående.
Konkurrenceparametre: Hvad konkurrerer de forskellige produkter på - Markedsføring, produktkvalitet (smagsmæssige), distribution, emballagen... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind