Omverdensanalyse af Coca Cola
- HHX 2. år
- Afsætning B
- 12
- 4
- 1341
Omverdensanalyse af Coca Cola
I denne opgave analyses Coca Cola's omverden gennem en række forskellige modeller: PEST-modellen, brancheanalyse, Kunde- og markedsanalyse og en konkurrentanalyse.
Opgavens formål er lave en fuld beskrivelse af Coca Cola's omverden og Coca Cola's situation er i forhold til deres omverden.
Lærers kommentar
Min lærer gav 12, dog med pil ned pga. den minimale kritik at jeg godt kunne have formuleret mig lidt bedre, derudover en masse rigtige idéer samt en rigtig god udnyttelse af de forskellige modeller.
Elevens kommentar
En eventuelt forbedring i formidlingen, altså skrivestilen.
Indhold
PEST-modellen
Politiske forhold
Økonomiske forhold
Social forhold
Teknologiske forhold
Leverandørernes Forhandlingsstyrke
Kundernes forhandlingsstyrke
Substituerende produkter
Tilgang af nye konkurrenter
Final force
Konkurrentidentitet
Konkurrenternes idé og mål
Konkurrenternes parametremix
Konkurrenternes svage/stærke sider
Konkurrentreaktion