Omverdensanalyse af Coca Cola

  • HHX 2. år
  • Afsætning B
  • 12
  • 4
  • 1341
  • PDF

Omverdensanalyse af Coca Cola

I denne opgave analyses Coca Cola's omverden gennem en række forskellige modeller: PEST-modellen, brancheanalyse, Kunde- og markedsanalyse og en konkurrentanalyse.

Opgavens formål er lave en fuld beskrivelse af Coca Cola's omverden og Coca Cola's situation er i forhold til deres omverden.

Lærers kommentar

Min lærer gav 12, dog med pil ned pga. den minimale kritik at jeg godt kunne have formuleret mig lidt bedre, derudover en masse rigtige idéer samt en rigtig god udnyttelse af de forskellige modeller.

Elevens kommentar

En eventuelt forbedring i formidlingen, altså skrivestilen.

Indhold

PEST-modellen
Politiske forhold
Økonomiske forhold
Social forhold
Teknologiske forhold
Leverandørernes Forhandlingsstyrke
Kundernes forhandlingsstyrke
Substituerende produkter
Tilgang af nye konkurrenter
Final force
Konkurrentidentitet
Konkurrenternes idé og mål
Konkurrenternes parametremix
Konkurrenternes svage/stærke sider
Konkurrentreaktion

Omverdensanalyse af Coca Cola

[6]
Bedømmelser
  • 23-12-2016
    Velfortjent 12 tal rigtig god opgave - har selv brugt den som inspiration hvilket gav godt.
  • 27-11-2011
    Meget skuffende !!! Den var en kort glidning over alle modellerne , intet dybdegående.
  • 03-12-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Ikke som forventet...
  • 02-07-2012
    Givet af Folkeskoleelev i 9. klasse
    Den er ok... dog ikke den bedste