Projekt om Coca Cola i Markedskommunikation
- HHX 2. år
- Markedskommunikation C
- 10
- 9
- 1741
Projekt om Coca Cola i Markedskommunikation
Her finder du et 9 siders projekt om Coca Cola i faget Markedskommunikation. Projektet indeholder planlægning af en kampagne - med både markedsbeskrivels, målsætninger og betingelser for kampagnen samt udkast til reklameprodukter som fx storyboards til reklamefilm.
Indhold
Markedsbeskrivelse
Målsætning og budget for kampagnen
Kommunikations mål
Målgruppeprofil
Budget
Præcisering af kampagnens målgruppe
Behov
Købemotiver
Kultur
Fastlæggelse af budskabsforhold og udformning
Formulering af opgave
Storyboard
Medieplan
Planlægning af øvrige aktiviteter
Effektmåling og kontrol af kampagnen
Uddrag
Markedsbeskrivelse
Vi har valgt den traditionelle Coca-Cola i Danmark, den er den mest anerkendte Cola som også ses når man kigger på prislejet, som ofte ligger over de fleste konkurrenter. Sammen med Pepsi dominerer Coca-Cola markedet for restauranter, Cafeer samt diskoteker. Det at Coca-Cola ses som et lidt mere eksklusivt mærke, vil med fordel kunne anvendes i en reklamekampagne.
Coca-Cola er i Danmark den ultimative markedsleder, dog er Pepsi den eneste af konkurrenterne der kan ånde Coca-Cola lidt i nakken. Efter en henvendelse til Coca-Cola Company Denmark, har vi ikke kunne få oplyst størrelsen af deres budgetter, da de af konkurrencehensyn ikke har mulighed for dette. Dette gælder Coca-Cola verden over. Men på verdensplan er der ingen tvivl om at det er et tal med rigtig mange nuller efter. Derfor er reklamebudgettet størrelse ikke et problem, da de har stort set ubegrænsede ressourcer.
Først og fremmest dækker Coca-Cola det fysiske behov for indtagelse af væske. Derefter kan man også sige at det sociale behov kommer i spil, da man ofte bestiller det samme som sidemanden. Til sidst kan man også tale om ego behovet, fordi Coca-Cola er det eksklusive Cola mærke.
Ved hvert års ende har Coca-Cola vist vækst, og dette tyder på markedet endnu ikke er mættet. Vi regner derfor med øge indtjeningen igen de kommende år. Dette skal gøres igennem en intensiv markedsføring... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind