AIDA-modellen

”Vi skal nok køre for dig” er en reklamefilm for busselskabet Midttrafik. Som reklame filmen det formål at skaffe Midttrafik flere kunder, hvilket også kan ses på dens opbygning.

Dette bliver særligt tydeligt, hvis man analyserer reklamens opbygning ud fra den model, der kaldes AIDA-modellen.

AIDA-modellen er en kommunikationsmodel, som reklamer ofte er bygget op omkring. Den består af fire dele:

  • Attention: At fange forbrugerens opmærksomhed.
  • Interest: At fastholde og øge forbrugerens interesse.
  • Desire: At give forbrugeren et ønske om at eje produktet.
  • Action: At få forbrugeren til at handle – og dermed købe produktet.

Du kan læse mere om AIDA-modellen ved at klikke her.

I det følgende giver vi et bud på, hvordan man kan analysere reklamefilmens op...

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind