Filmiske virkemidler

Når du skal analysere en reklamefilm, er det relevant at undersøge, hvilke filmiske virkemidler reklamen gør brug af. De filmiske virkemidler er nemlig med til at skabe reklamens udtryk og stemning.

På siden her giver vi et bud på, hvilke filmiske virkemidler reklamefilmen ”Vi skal nok køre for dig” gør brug af.

Derudover viser vi, hvordan filmens første scene er med …

...

Den første scene

Den første scene i ”Vi skal nok køre for dig” sætter stemningen for resten af reklamefilmen. Scenen er interessant at undersøge, fordi det er denne, som skal fange modtagerens opmærksomhed.

  • ”Vi skal nok køre for dig” b…

...

Klipning og kameraføring

”Vi skal nok køre for dig” har en forholdsvis kort klipning. Dette betyder, at der skiftes hurtigt fr…

...

Billedformat

Reklamefilmens format er bredt bes…

...

Slowmotion og fastmotion

Det meste af ”Vi skal nok køre for dig” er filmet i slowmotion, hvilket fx ses i de scener, som fremviser bussen. Slowmotion forlænger filmens naturlige tid ved at vise billederne langsommere end normalt.

  • Slowmotion gør, …

...

Lys og farver

Lyset og farverne i ”Vi skal nok køre for dig” er med til at skabe den storslåede stemning.

  • Lyset er unaturligt, dvs. at…

...

Lyd

I ”Vi skal nok køre for dig” er der ingen reallyd. Det betyder, at al lyden i reklamefilmen er kunstig, og at lydkilden dermed ikke kan ses i billedet. Dette kaldes også asynkron lyd.

I reklamefilmen ”Vi skal nok køre for dig” er der benyttet både effe…

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind