Perspektivering
Når du har analyseret og fortolket reklamefilmen, kan det være en rigtig god idé at lave en afsluttende perspektivering.
Vi giver her et bud på, hvad du kan komme ind på, hvis du vil lave en genremæssig perspektivering.
DSB
Når du har analyseret ”Vi skal nok køre for dig”, kan du vælge at perspektivere filmen til DSB’s kendte tv-reklame om den lilla dukke Harry og hans ven, Bahnsen. Ligesom Midttrafiks reklame ”Vi skal nok køre for dig” fik denne reklame også stor succes.
DSB’s reklamer om Harry og Bahnsen har en del tilfælles med Midttrafiks reklamer.
- Ligesom Midtrafiks reklame har DSB’s reklamer også til formål at fremvise og reklamere for deres transportmidler (toge).
- DSB’s reklamer gør desuden – præcis som det er tilfældet i ”Vi skal nok køre for dig – brug af humor i deres fremstilling af produkterne (togrejser).
Humor
Et eksempel på anvendelsen af humor i DSB’ reklamer ses i reklamen ”Tartel...