Virksomhedsanalyse af Power kæden

  • EUX 1. hovedforløb
  • Virksomhedsøkonomi B
  • Godkendt
  • 2
  • 621
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Power kæden

Her finder du besvarelse af en række opgaver vedrørende Experts nye detailkæde: Power.

I analysen ses der nærmere på virksomhedstype, ejerform og idegrundlag vedrørende Power kæden. Herudover ses der nærmere på virksomhedens mål, stakeholder/shareholder value samt hvilke problemstillinger kæden har stået overfor i den seneste tid.

Opgaven er skrevet i 2016.

Indhold

1. Hvilken slags virksomhedstype er Power?
2. Hvem ejer Power, og hvilken ejerform har Power?
3. Hvad er Powerkædens idé og idegrundlag (vision, mission, værdier). Det er ikke sikkert du kan finde det på nettet, men hvad tror du ud fra kædens egen beskrivelse af sig selv, at det er?
4. Hvad er Power's kort- og langsigtede mål?
5. Shareholder/stakeholder value - hvad satser Power på tror du?
6. Hvorfor har Power kæden haft et svært år?
7. Hvordan vil Powerkæden forsøge af ændre på det?

Uddrag

1. Hvilken slags virksomhedstype er Power?

Power er en produktionsvirksomhed, da virksomheden Power producerer deres egen produkter til deres forbruger. På den måde udvikler Power interessante produkter til deres kunder, hvor de blandt andet fremstiller deres produkter til den ønskede kvalitet...

2. Hvem ejer Power, og hvilken ejerform har Power?

Historien begyndt tilbage i Norge 1962. 46 elinstallatører gik sammen, for at kunne give kunderne de bedste mærkevarer til favorable priser. Power kædens ejer form er Aktieselvskab, da man kan se det på deres navn afmærket med A/S. Der er flere end en ejer i kæden, da der er 46 nordmænd der er gået sammen for at starte virksomheden... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Power kæden

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.