Virksomhedsanalyse af Jem & Fix

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 7
  • 14
  • 1830
  • PDF

Virksomhedsanalyse af Jem & Fix

Denne opgave er en virksomhedsanalyse af virksomheden Jem & Fix i afsætning B. Opgaven kommer omkring Jem & Fix' målgruppe, værdikæde, PLC forløb og IT handel. I opgaven inddrages omverdensmodellen og SWOT-analyse.

Få hjælp til din SWOT-analyse med Studienets model.

Studienets kommentar

Mange af analyserne er mangelfulde og begreberne, der anvendes, er ikke så økonomisk stringente.
Opgaven kan bruges til at få basis-information om Jem og Fix præsenteretog formuleret.

Indhold

1. Jem og Fix A/S 3 - 6
Aktiver (balancesum) og regnskabsklasse 4
Hovedaktivitet 6
2. Målgruppe, værdikæde, PLC forløb og IT handelen 6 - 8
PLC 7
3. Omverdensmoddelen og SWOT-analysen 8 - 10
4. Analyse om virksomhedens fremgang 10-11
5. Afslutning 12

Bilag
Kildeliste 13
Resultat opgørelse for Jem og Fix 14
Hoved - og nøgletal 14

Uddrag

1. Jem & Fix A/S

Jem & Fix A/S er et aktieselskab, som er ejet af et andet aktieselskab, Harald Nyborg A/S. Jem og Fix er en dansk kæde af lavprisbyggemarkeder, som blev etableret den 15. august 1986. Pr. 2011 består Jem & Fix af 13 butikker i Sverige og 78 butikker i Danmark. Kædens hovedkontor er placeret i Vejle, mens det svenske kontor ligger i Löddeköpinge. Jem & Fix har pr. 2011 ca. 1.200 ansatte og omsætter for omkring 1,6 mia. kr. i året.

Jem & Fix er en detailvirksomhed, da de sælger deres produkter direkte til en privat forbruger. Jem og Fix sælger alt indenfor ”gør det selv” produkter til huset, haven, værktøj, byggevarer, isenkram, maling, kemikalier, el og VVS... Køb adgang for at læse mere

Virksomhedsanalyse af Jem & Fix

[2]
Bedømmelser
  • 24-11-2015
    Rigtig god opgave ;) gav mig lige det ekstra inspiration og hjælp som jeg manglede. Jeg var gået godt og havde svært ved at komme videre, her ramte opgaven kanon godt og gav mig lige et skub.
  • 21-04-2015
    Givet af Studerende på 4. år
    Fantastisk, rigtig rigtig god inspiration