Conscious Consumerism
I denne study guide kan du få hjælp til at analysere Diane Ridgway-Cross' TED talk “Conscious Consumerism”. Udover analysehjælpen kan du finde et summary af teksten, samt inspiration til at diskutere dens hovedemne og perspektivere til øvrige kilder.
Eksamensspørgsmål
Denne tale har været brugt til skriftlig eksamen på STX A med netadgang den 31. maj 2018. Opgaveformuleringen så sådan ud:
Præsentation af teksten
Titel: “Conscious Consumerism” (2015)
Forfatter: Diane Ridgway-Cross
Genre: Tale/foredrag
Diane Ridgway-Cross er født i USA og bosat i Canada. Hun er ekspert i markedsføring til kvinder og har tilknytning til In-Store Marketing Institute, samt en række organisationer indenfor detailhandel og markedsføring.
"Conscious Consumerism" er et foredrag om kvinders status som magtfulde forbrugere, som blev holdt i Canada.
Mere hjælp
Har du brug for mere hjælp til analyse af non-fiction tekster?
Du kan også læse Studienets vejledning til at skrive analytical essays: