Conscious Consumerism

I denne study guide kan du få hjælp til at analysere Diane Ridgway-Cross' TED talk “Conscious Consumerism”. Udover analysehjælpen kan du finde et summary af teksten, samt inspiration til at diskutere dens hovedemne og perspektivere til øvrige kilder. 

Eksamensspørgsmål

Denne tale har været brugt til skriftlig eksamen på STX A med netadgang den 31. maj 2018. Opgaveformuleringen så sådan ud:

Write an analytical essay (800-1200 words) in which you analyze Diane Ridgway-Cross' TED talk “Conscious Consumerism” and discuss the issue of consumer power.

Part of your essay must focus on how Ridgway-Cross engages her audience and on her intention.

In your essay you must include references to:

  • Diane Ridgway-Cross' TED talk
  • 1-2 other internet sources

All sources must be in English and must be documented.

Præsentation af teksten

Titel: “Conscious Consumerism” (2015)
Forfatter: Diane Ridgway-Cross
Genre: Tale/foredrag

Diane Ridgway-Cross er født i USA og bosat i Canada. Hun er ekspert i markedsføring til kvinder og har tilknytning til In-Store Marketing Institute, samt en række organisationer indenfor detailhandel og markedsføring.

"Conscious Consumerism" er et foredrag om kvinders status som magtfulde forbrugere, som blev holdt i Canada.  

Mere hjælp

Har du brug for mere hjælp til analyse af non-fiction tekster? 

Rhetorical analysis

I denne vejledning får du hjælp til at lave retorisk analyse af sagprosatekster (non-fiction) i Engelsk. En retorisk analyse er en undersøgelse af teksten og dens virkemidler, som fx kan bruges til at afklare, om afsenderen lykkes med at skrive en tekst som virke overbevisende på modtageren.

Du kan også læse Studienets vejledning til at skrive analytical essays:

Vejledning til analytical essay

Få hjælp til at skrive et analytical essay i Engelsk med Studienets trin-for-trin vejledning. Vejledningen kan både bruges til opgaver inden for fiction og non-fiction.

Teksten herover er et uddrag fra webbogen. Kun medlemmer kan læse hele indholdet.

Få adgang til hele Webbogen.

Som medlem på Studienet.dk får du adgang til alt indhold.

Køb medlemskab nu

Allerede medlem? Log ind

Conscious Consumerism

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.