Landeanalyse: Jensens Bøfhus på det spanske marked

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • Ingen givet
  • 15
  • 4611
  • PDF

Landeanalyse: Jensens Bøfhus på det spanske marked

Opgaven indeholder en landeanalyse af Spanien som muligt eksportland for Jensens Bøfhus. Herunder de grundlæggende forhold såvel som specifikke produkt- og markedsforhold, indtræningsstrategi m.m.

Opgaven er fra Online Trojka kapitel 20.

Lærers kommentar

Rigtig grundig og fin opgave.

Elevens kommentar

Manglende konklusion.

Indhold

Karakteristik af virksomheden og dens internationalisering 2
Grundlæggende forhold 3
Screeningskriterier 5
Specifikke markeds- og produktforhold 5
Prisniveau på markedet i Spanien 5
Konkurrencesituationen på markedet 6
Segmentering og fastlæggelse af målgruppen 7
Analyse af købsadfærden 9
Distribution for Jensens Bøfhus i Spanien 13
Virksomhedens indtrængningsstrategi 13
Virksomhedens brug af de 7 p'er på det spanske marked 13
Litteraturliste: 15
Bilag 15
Demografisk analyse 15
Kulturelle forhold 16

Uddrag

Karakteristik af virksomheden og dens internationalisering
Jensens Bøfhus er en dansk restaurationsvirksomhed. Der er tale om en produktionsvirksomhed som sælger en ”oplevelse” i form af restaurantbesøget. I 1984 grundlage Palle Skov Jensen Bøf España i Århus, efter seks år under dette navn ændrede man det til Jensens Bøfhus da man søgte et navn som danskerne kunne forholde sig til, specielt fordi Bøf España ikke var en særlig spansk inspireret restaurant. Jensens Bøfhus har 33 restauranter på sit hjemmemarked i Danmark, 13 på nærmarkedet Sverige og derudover 1 restaurant i Lübeck, Tyskland og 1 restaurant i Oslo, Norge. Jensens Bøfhus har i en søstervirksomhed produktion til detailhandlen, hvor flere af kædens mest kendte produkter kan købes. Jensens Bøfhus sortiment er præget af oksekød, kylling og spareribs med diverse tilbehør... Køb adgang for at læse mere

Landeanalyse: Jensens Bøfhus på det spanske marked

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.