Jensen's Bøfhus: Segmentering og målgrupper

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 12
  • 2246
  • PDF

Jensen's Bøfhus: Segmentering og målgrupper

Opgaven indeholder segmenteringsgrupperne for Jensens Bøfhus og meget andet!

1. Gør kort rede for udviklingen og størrelsen af det danske restaurantmarked

2. Analysér, hvilke omverdensforhold der især påvirker efterspørgslens efter restaurantbesøg

3. Segmenter markedet for restaurantbesøg på det danske marked

4. Beskriv målgruppen for Jensens Bøfhus, herunder vurder målgruppen(s) attraktivitet

5. Udarbejd et positioneringskort der viser de forskellige restauranter i Ringsted positionering

6. Vurder hvilken målgruppestrategi Jensens Bøfhus bør følge

Uddrag

Jensens Bøfhus ligger uden tvivl inde under gruppe 1, restauranter, efter som det er et spisested, hvor man kommer ind og bestiller god mad, sidder i et godt og hyggeligt miljø og bliver betjent af professionelt personale.
Som der fremgår i bilag 4, var der 4.351 restauranter i 2011. Tallet har været stigende fra 2002-2009, og er derefter faldet lidt ind til 2011. Det betyder derfor, at restauranter fylder 32 % af markedet på restauranterhvervet... Køb adgang for at læse mere

Jensen's Bøfhus: Segmentering og målgrupper

[2]
Bedømmelser
  • 17-11-2014
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Det er en fin opgave, dog med en del mangler - Er brugbar til inspiration :)
  • 05-10-2016
    God opgave, dog kun til inspiration

Materialer relateret til Jensen's Bøfhus: Segmentering og målgrupper.