Interne forhold for HAY - Afsætning A

  • HHX 2. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 5
  • 1373
  • PDF

Interne forhold for HAY - Afsætning A

Case i Afsætning A om "HAY", som er en besvarelse til Systime Toolbox.

Spørgsmålene som undersøges i casen om Hay:

1. Analyser HAYS interne forhold og vurder virksomhedens konkurrencemæssige fordele?
SWOT-analyse og værdikæden + Porters konkurrencestrategier.

2. Analyser og diskuter hvilken strategi HAY har anvendt for at opnå vækst? (anvend information om Hay fra deres hjemmeside www.hay.dk)
Vækststrategi Ansoffs

3. Segmenter markedet for møbler og fastlæg HAYs målgruppe.
SMUK-Modellen

De tre opgaver vægter lige meget.

Fra bogen:
Afsætning A, bind 1

Uddrag

"HAY er en møbelvirksomhed som blev etableret af Rolf Hay og Beststeller A/S i november 2004. De sælger designermøbler og møbelaccessoirers, hvor de har butik i København og Århus. Deres ambition er, at HAY skal producere møbler, som kan sælges på auktion om 15 år, de vil gerne lave værdiskabende møbler, som skal være en god investering.

Analyser HAYS interne forhold og vurder virksomhedens konkurrencemæssige fordele?
Jeg har valgt at anvende SWOT-analyse, hvor jeg kun vælger at analyse de interne forhold, da jeg synes, det er mest relevant til at beskrive HAYs interne forhold.

SWOT-analyse – Interne forhold
Stærke sider Svage sider
• Har stigende omsætning
• Differentierer sig på design
• Producerer innovativt
• Bred kundegruppe
• Godt partnerskab
• Online hjemmeside
• Bæredygtighed
• Få distributionskanaler
• Dyre produkter i forhold til målgruppe"... Køb adgang for at læse mere

Interne forhold for HAY - Afsætning A

[2]
Bedømmelser
  • 04-03-2015
    Givet af HHX-elev på 3. år
    Meget kort besvarelse og delvist overordnet. Hjalp mig ikke videre desværre.
  • 20-01-2014
    ..........................................