Case om HAY - Segmentering og Købsadfærd
- HHX 1. år
- Afsætning A
- 12
- 7
- 2736
Case om HAY - Segmentering og Købsadfærd
1. Analyser HAYS interne forhold og vurder virksomhedens konkurrencemæssige fordele.
2. Analyser og vurder HAYs muligheder for at opnå fremtidig vækst.
3. Segmenter markedet for møbler og fastlæg HAYs målgruppe.
4. Analyser købsadfærden ved køb af møbler for den valgte målgruppe.
Lærers kommentar
Karakter 12!
Elevens kommentar
Der mangler fodnoter og henvisning
Uddrag
"Kort om Hay. Hay blev etableret tilbage i 2002. Dernæst blev det lanceret på møbelmessen i Køln omkring 2003. Men der begyndte først rigtig at se noget i 2004, hvor Rolf Hay møder Troels Holch Povlsen, som er skifteren af Bestseller.
De to mødtes helt tilfældigt over et købt, som egentligt blev foretaget af en af Bestsellers medarbejder, men begejstringen spredte sig. Den gode kemi, begejstring, samme passion osv. førte til det samarbejder Troels og Rolf har i dag.
I dag ejes Hay nemlig af Troels H. Povlsen med 70% af virksomheden mens Rolf og sin kone Mette Hay ejer de resterende 30% af virksomheden.
Hay blev hurtigt kendt både i Danmark og på det internationale plan. Det der gør, at Hay hurtig blev kendt var, at disse former for møbler ikke var set før. Hvilket også er det der gør Hay unik!
Hays produkter forhandles i 22 lande. Butikker er der tre stk. af i Danmark, tre i Sverige, showroom i Oslo, netbutik på Hayshop.dk og kontorer i Shanghai, Hong Kong, Beijing og Indien. Trods alle de butikker, interesserede kunder har Hay alligevel kun 50 ansatte."... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind