Case: HAY - Analyse af HAY i afsætning

  • HHX 1. år
  • Afsætning B
  • 10
  • 11
  • 3098
  • PDF

Case: HAY - Analyse af HAY i afsætning

Dette er en opgave/case i Afsætning om firmaet HAY, hvor der bliver redegjort og analyseret:

1. Redegør for HAY's idé.
2. Redegør for konkurrencesituationen på det danske marked for designmøbler
3. Analyser og vurder HAYs muligheder for at opnå fremtidig vækst
4. Analyser købsadfærden ved køb af designmøbler

Derudover indeholder opgave en gennemarbejdet SWOT-analyse, TOWS-analyse og Porters five forces-modellen

Lærers kommentar

Min lærer var rigtig begejstret for min opgave og han syntes den var flot og gennemarbejdet, tæt på et 12-tal!

Uddrag

Redegør for HAYs idé
For at redegøre for HAYs idé vil jeg lave en SWOT-analyse, den vil jeg også bruge i spm. 3 til at lave en TOWS-analyse med.
Jeg vil først lige kørt uddybe nogle punkter i mon SWOT-analyse . Under muligheder, hvor der står ’’Dansk møbeldesign’’ – verdenskendt, mener jeg at dansk møbeldesign er noget mange lande verdenen kender til. F.eks. ved hele Europa hvem Arne Jacobsen er, og mange andre lande. Stigende tendens til at vise sine penge, med den mener jeg at der er mange mennesker som er begyndt at vise deres formue, deres status igennem møbeldesign, mange vil gerne vise på en diskret måde, hvor rige de er. Der har også bare været globalt en stigende interesse for design... Køb adgang for at læse mere

Case: HAY - Analyse af HAY i afsætning

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.