Erhvervscase om DK Company A/S

  • HHX 2. år
  • Erhvervscase
  • 10
  • 13
  • 2530
  • PDF

Erhvervscase om DK Company A/S

Her finder du en besvarelse af erhvervscasen om DK Company A/S fra 2015. Erhvervscasen ser nærmere på kritiske succesfaktorer, udfordringer, løsningsforslag og konsekvenserne ved løsningsforslagene. I bilagene er der foretaget en SWOT-analyse og en regnskabsanalyse samt en oversigt over virksomhedens marketingmix.

Indhold

Karakteristik af virksomheden 3
Kritiske succesfaktorer 3
Udfordringer 5
Valg af udfordringer 5
Løsningsforslag 6
Konsekvenser for løsningsforslag 7
Metode 8
Kilde- og litteraturliste: 9
Bilag 1: SWOT-analyse 10
Bilag 2: Regnskabsanalyse 10
Bilag 3: De 4-P'er 12
Bilag 4: Marketing dokument PART TWO - New initiatives 13

Uddrag

Karakteristik af virksomheden
DK Company A/S er et aktieselskab med beliggenhed på La Cours Vej 6, i 7430 Ikast. Virksomheden er en danskejet virksomhed, med grundlæggeren Jens Poulsen i spidsen, sammen med sine 3 medchefer; Jens Obel, Kasper Philipsen, samt Søren Lauritzen. Virksomheden er ejet af DKc Holding 2011 A/S. DK Company A/S er en engrosvirksomhed med fokus på beklædning. Virksomheden står bag en lang række brands, og beskæftiger sig med tekstil.
DK Company A/S har ca. 1.400 ansatte , og havde i 2014 en omsætning på 1.784.102.000 kroner. Dette endte ud i et resultat af primær drift på 88.015.000 kroner. Virksomheden henvender sig med sine 15 brands til en meget bred målgruppe, med herretøj, dametøj, samt børnetøj i sorti-mentet.

Kritiske succesfaktorer

1. Virksomheden er kapitalstærk nok til at opkøbe såvel billige som dyre virksomheder. I video-materialet fremgår det, at virksomhedens sidste to opkøbte virksomheder samlet havde en værdi af 2 milliarder kroner, mens de også har opkøbt virksomheder som efter finanskrisen er faldet i værdi fra ca. 60 mio. kr. ned til omkring 2,5 mio. kr. Dette er en kritisk succesfaktor, idet de udtrykker, at de ved opkøb af virksomheder "køber viden", som de kan udnytte til deres andre brands og aktiviteter.

2. DK Company A/S dækker hele markedet med sine 15 brands . Ifølge videomaterialet overlap-per deres brands ikke hinanden, men strækker sig fra midt-segmentet til high-segmentet. De er derfor en attraktiv partner for diverse butikker i forskellige lande, da de kan dække en bred målgruppe.

3. Virksomheden er gode til at tilpasse sig krisetider og i det hele taget omverdenssituationen. I stedet for at vente på bedre tider, tilpasser de virksomheden til omverdenssituationen og for-søger at få det bedste ud af det. Derfor er de stærke overfor ændringer i samfun-det/omverdenen... Køb adgang for at læse mere

Erhvervscase om DK Company A/S

[2]
Bedømmelser
  • 06-06-2016
    Givet af Studerende på 10. år
    det er en meget god case god hjælp
  • 22-04-2016
    Den var okay, men der var mangel på teori