Strategiske muligheder for Tivoli Hotel

  • HHX 3. år
  • Afsætning A
  • 10
  • 7
  • 2511
  • PDF

Strategiske muligheder for Tivoli Hotel

Denne opgave besvarer følgende spørgsmål:
1. Vurder Tivoli og Arp Hansens nye samarbejde – hvilke strategiske overvejelser kan være bag beslutningen.
2. Analyser Tivoli hotellets servicemanagement systemet (SMILK) så godt som du kan ud fra artiklerne og hotellets hjemmeside (www.tivolihotel.dk) - opsummer i stærke/svage sider
3. Diskuter Tivoli hotellets fremtidige strategiske muligheder – brug jeres analyse!

Min afsætningslærer fandt selv på spørgsmålene.

Uddrag

Tivoli A/S er en servicevirksomhed, der ligger i hjertet af København. I 1843 blev Tivoli grundlagt af Georg Carstensen. Opførslen af Tivoli begyndte 1.maj 1843, og allerede den 15. august 1843 åbnede Tivoli for offentligheden. Tivoli er kendt over store dele af verden, og er blevet Danmarks mest besøgte turistattraktion og en af verdens ældste forlystelsespark. Tivoli er under konstant udvikling, og som grundlæggerne selv sagde i 1843: ”Tivoli bliver aldrig færdig”. Næsten hvert år kan man se nye tiltag i form af nye restauranter, nye forlystelser eller nye underholdningstilbud.
I dag rummer Tivoli i alt 26 forlystelser, 47 spisesteder, 5 spillesteder, 5 butikker, et teater, en koncertsal, puslehus, og et akvarium... Køb adgang for at læse mere

Strategiske muligheder for Tivoli Hotel

[2]
Bedømmelser
  • 10-04-2013
    Givet af Studerende på 4. år
    Rigtig god opgave med gode argumenter. Der er taget gode udgangspunkter i modellerne, hvilket er en god inspiration til eksamen.
  • 13-01-2014
    Det er rigtig god inspirationen