SRO om Tivoli A/S i Afsætning A og Virksomhedsøkonomi A

  • HHX 2. år
  • Virksomhedsøkonomi A (Afsætning A, SRO)
  • 7
  • 18
  • 3370
  • PDF

SRO om Tivoli A/S i Afsætning A og Virksomhedsøkonomi A

I denne SRO i Afsætning A og Virksomhedsøkonomi A finder du en strategisk analyse af virksomheden Tivoli A/S. SRO'en kommer omkring emner såsom omverdensmodellen, en regnskabsanalyse samt en SWOT-analyse. SRO'en sluttes af med at se nærmere på Tivoli A/S's fremtidige strategiske tiltag for at kunne opnå succes.

Indhold

Abstract 2
Indledning 4
Hovedtekst 5
Virksomhedsbeskrivelse af Tivoli A/S 5
Virksomhedens udfordringer 5
Tivoli A/S interne og eksterne forhold 6
Omverdensmodellen 6
Regnskabsanalyse 10
SWOT-analyse 12
Tivoli A/S fremtidige strategiske tiltag for succes 13
Konklusion 14
Kildefortegnelse 15
Bilag I

Uddrag

Indledning

Tivoli A/S er anno 2015 en hyppig besøgt forlystelsespark, de står klar med sjov og underholdning, med flere åbningsdage end aldrig før. Tivoli gæster mange mennesker fra både ind- og udland, og vægter kundetilfredshed højt.
Jeg vil i min opgave redegøre og analysere, hvordan Tivoli A/S ser ud som virk-somhed, i forbindelse med de spørgsmål der er opgivet i min problemformulering. Jeg vil finde ud af hvilke udfordringer en sæsonpræget servicevirksomhed som Tivoli står overfor, og hvad fremtiden bringer? For at finde frem til Tivolis konkurrencesituation vil jeg analysere virksomhedens interne og eksterne forhold. Til dette vil jeg bruge omverdensmodellen, der giver et godt indblik i både virksomhedens interne og eksterne forhold. Sidst vil jeg analysere virksomhedens økonomiske situation. Samt lave en værdikæde analyse som bilag til en endelig SWOT-analyse, der giver hurtigt overblik over virksomhedens situation. På baggrund af ovenstående vil jeg vurdere Tivolis fremtidige strategiske tiltag for succes.

Hovedtekst

Virksomhedsbeskrivelse af Tivoli A/S

Tivoli A/S er et aktieselskab. Firmaet er børsnoteret og Skandinavisk Holding A/S ejer hele 31,8 % af aktiekapitalen, Chr. Augustinus Fabrikker ejer 25,4 %. Resten af kapitalen er fordelt ud på omkring 19.000 aktionærer.
Tivoli A/S er en servicevirksomhed, og udbyder en hyggelig forlystelsespark med mange arrangementer udover de ”normale” forlystelser. Tivoli åbnede første gang i 1843, grundlæggeren bag Tivoli hedder Georg Carstensen. Allerede fra første dag var Tivoli en succes. Siden 1996 har Lars Liebst være adm. direktør i Tivoli A/S.
Tivoli A/S har i dag over 4 millioner gæster om året på deres 82.717 m², fordelt på tre sæsoner. I 2014 havde de 2.860.000 gæster i sommersæsonen, 523.000 gæster i halloweensæsonen og 997.000 gæster i julesæsonen. Derudover havde de også 98.000 besøgende uden for sæsonerne.
Tivoli A/S ligger i hjertet af København, og har derfor rig mulighed for mange kunder... Køb adgang for at læse mere

SRO om Tivoli A/S i Afsætning A og Virksomhedsøkonomi A

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.